گزارش العالم از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 14:07

در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، ٣ شهروند به شهادت رسیدند.

العالم - لبنان

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد جنگنده‌های رژیم اشغالگر اقدام به ایجاد کمربند آتش در ضاحیه جنوبی بیروت کرده‌اند. در نخستین حمله هوایی امروز این رژیم در ساعت یک و نیم بامداد، یک مجتمع مسکونی غیر نظامی هدف چندین نوبت حمله قرار گرفت. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی با صدور اطلاعیه‌هایی به شهروندان هشدار داده است که باید محله‌ها را ترک کنند و بلافاصله اقدام به بمباران مناطق اطراف کرد. این رژیم ادعا کرده است که به انبار سلاح و سکو‌های پرتاب موشک حزب‌الله حمله کرده است.

در این گزارش آمده است حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای، ضمن رد این ادعا‌ها، تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی ساختمان‌های مسکونی ضاحیه را هدف قرار داده و غیر نظامیان را به خاک و خون می‌کشد. در این بیانیه تصریح شده است که هیچ سلاح و انبار سلاحی در ضاحیه جنوبی بیروت وجود ندارد.

طبق این گزارش مناطق متعددی از‌جمله الشیاح، منطقه اللیلکی، الامریج، حاره حریک و سویفات تا نخستین ساعت‌های صبح امروز آماج حملات هوایی گسترده قرار‌گرفته‌اند. در این حمله ساختمان‌های مسکونی به طور کامل فرو ریخته‌اند و زبانه‌های دود و آتش همچنان بلند است.

خبرنگار العالم در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی در دو نوبت حمله ساختمان‌های مسکونی در حی الجناح را هدف قرار داده و بنا به گفته وزارت بهداشت لبنان، سه نفر را به شهادت رسانده است. در حمله دوم، منطقه بئر الحسن هدف قرار داده و یک ساختمان مسکونی ویران شد. هدف از این حمله، ترور دو تن از مقامات حزب‌الله بوده است اما حزب‌الله تا الان هیچ بیانیه رسمی درباره ادعای دشمن، صادر نکرده است.

پربیننده ترین خبرها