جنگ غزه در ٣٦٤مین روز؛ نخستین حمله هوایی اسرائیل به طولکرم از زمان انتفاضه دوم

جنگ غزه در ٣٦٤مین روز؛ نخستین حمله هوایی اسرائیل به طولکرم از زمان انتفاضه دوم
جمعه 13 مهر 1403 - 07:54

ارتش رژیم صهیونیستی در ٣٦٤مین روز پیاپی، همچنان به حملات و جنایات خود در باریکه غزه ادامه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

در نخستین دقایق صبح امروز در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر دیر البلح شماری از شهروندان به شهادت رسیده یا مجروح شدند. اشغالگران چندین ساختمان مسکونی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه را ویران کردند.

روز گذشته نیز در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب غزه شماری از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده یا مجروح شده بودند. منابع بیمارستانی گفتند دو شهروند فلسطینی در حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم اشغالگر به محله "الزیتون" در جنوب شهر غزه به شهادت رسیدند. همچنین در انفجار یک شیء برجای مانده از ارتش رژیم اشغالگر در ویرانه‌های دانشکده علوم و فناوری خانیونس، یک کودک به شهادت رسید و دو نفر دیگر مجروح شدند.

در حملات توپخانه‌ای و تیراندازی خودرو‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به شمال غرب اردوگاه "النصیرات" چند فلسطینی از‌جمله چند کودک مجروح شدند. این در حالی است که به دلیل حملات توپخانه‌ای و پهپادی بی‌وقفه نظامیان صهیونیستی به مناطق یادشده، منازل شهروندان دچار آتش‌سوزی شد.

شایان ذکر است که دیروز پنج شنبه وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی از ٧ اکتبر سال گذشته تا کنون را ٤١٧٨٨ شهید و ٩٦٧٩٤ مجروح اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است در ٢٤ ساعت گذشته، ارتش رژیم اشغالگر ٨ جنایت فجیع علیه خانواده‌های غزه مرتکب شده است که در نتیجه آن، ٩٩ شهید و ١٦٩ مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.

تلفات شدید صهیونیست‌ها

منابع عبری‌زبان اعلام کردند تنها در ۳ روز نخست ماه اکتبر ۱۶ نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست در جبهه‌های مختلف به این شرح کشته شدند:

اول اکتبر: کشته شدن ۷ صهونیست در عملیات تیراندازی در منطقه تل آویو.

۲ اکتبر: کشته شدن یک افسر اسرائیلی در درگیری‌ها در جنوب لبنان.

۲ اکتبر: کشته شدن ۷ نظامی اسرائیلی در نبردهای جنوب لبنان.

۳ اکتبر: کشته شدن یک افسر اسرائیلی در نبردهای جنوب لبنان.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه نیز به کشته شدن یک افسر اسرائیلی در نبردهای جنوب لبنان اعتراف کرد. نظامی کشته شده سروان "بن تسیون فیلح" نام دارد که از نیروهای "گردان ۲۰۲" است.

‌۲۰ شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولکرم

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع پزشکی در بیمارستان‌های فلسطین گزارش داد که تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری به ۲۰ نفر افزایش یافته است. شمار بیشتری نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین پیشتر تعداد شهدای فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه طولگرم در شمال کرانه باختری را ۱۴ شهید اعلام کرده بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک جنگنده به افراد مسلح در طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی حمله کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که این اولین بار از زمان انتفاضه دوم فلسطین (۲۰۰۰-۲۰۰۵) است که یک جنگنده به اردوگاه طولکرم حمله می‌کند.

خبرگزاری رسمی فلسطین گزارش داد که این حمله مناطق مسکونی از جمله یک کافه محبوب در اردوگاه را هدف قرار داده است.

به گفته این خبرگزاری، جنگنده‌های رژیم صهیونستی با حداقل یک موشک محله الحمام واقع در اردوگاه طولکرم را در حالی که شمار زیادی از شهروندان نیز در این محله حضور داشتند، بمباران کردند. امری که به گفته وزارت بهداشت فلسطین منجر به زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل و آمبولانس ها به محل حادثه شتافتند و شهدا و مجروحان این حادثه به بیمارستان دولتی شهید ثابت ثابت شهر طولکرم منتقل کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که خدمه این سازمان پیکرهای پنج شهید و یک مجروح را به بیمارستان منتقل کرده است.

لحظه به لحظه با اخبار غزه:

09:30 | شهادت یکی از فرماندهان قسام در طولکرم

زاهی عوفی معروف به "طوفان" از فرماندهان گردان‌های قسام در حمله هوایی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

در این حمله جنایتکارانه 20 نفر از جمله دو کودک به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

08:02 | آسمان حیفا؛ صبح امروز

یدیعوت آحارونوت: حدود 20 موشک از #لبنان به سمت حیفا و شمال اسرائیل شلیک شد.

فیلم

07:44 | آژیر خطر در حیفا و عکا به صدا درآمده و موجی از موشک روانه این مناطق شده است.

04:47 | حزب‌الله تصاویری از عملیات هدف قرار دادن مقر موساد در شمال تل‌آویو را منتشر کرد

مقاومت اسلامی لبنان، صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن پایگاه گلیوت و مقر موساد در شمال تل ‌آویو را به عنوان بخشی از مجموعه "عملیات خیبر" علیه ارتش اشغالگر اسرائیل پخش کرد. (جزییات بیشتر)

فیلم

04:34 | نظامیان صهیونیست در کمین مرگبار حزب‌الله افتادند

حزب الله لبنان از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰ نظامی صهیونیست در دومین کمین مقاومت در جنوب لبنان خبر داد. (جزییات بیشتر)

04:31 | حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری ۱8 شهید برجای گذاشت

وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه شب گزارش داد که حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری تاکنون ۱8 شهید برجای گذاشته است. (جزییات بیشتر)

فیلم

04:01 | حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز نوار غزه

فیلم

پربیننده ترین خبرها