نخست وزیر پیشین قطر: عدم تمایل نتانیاهو به صلح بزرگ‌ترین چالش است

نخست وزیر پیشین قطر: عدم تمایل نتانیاهو به صلح بزرگ‌ترین چالش است
شنبه 14 مهر 1403 - 20:13

نخست‌وزیر پیشین قطر با اشاره به اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان صلح نیست، این موضوع را بزرگ‌ترین چالش پیش روی اعراب و ثبات منطقه خواند.

العالم ـ آسیا

«حمد بن جاسم» نخست‌وزیر پیشین قطر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) به چالش بزرگ پیش روی اعراب و ثبات منطقه پرداخت.

وی نوشت: نتانیاهو خواهان صلح از طریق راه‌حل دو دولتی نیست بلکه خواهان تداوم وضعیت کنونی تحت سیطره کابینه و نیروهایش است و این بزرگ‌ترین چالش است.

بن جاسم افزود: ما اعراب اذعان داریم که در درجه اول از لحاظ نظامی برای تغییر وضعیت موجود، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم بنابراین بایستی راهبردی را برای یک صلح بلندمدت و شفاف تدوین کنیم که مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی، قانونی و قطعنامه‌های بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به اینکه افکار عمومی بین‌المللی و مردمی، حامی دستیابی فلسطینیان به حقوقشان است، خواستار استفاده اعراب از این فرصت به منظور تعیین چارچوبی برای صلح عادلانه جهت برقراری ثبات در منطقه، پایان دادن به علل تروریسم و خنثی‌سازی نقشه‌های کسانی شد که به دنبال بی‌ثباتی در منطقه هستند.

بن جاسم همچنین دستآوردهای هسته‌ای را خط قرمز ایران دانست و به رژیم صهیونیستی درباره عبور از این خطوط قرمز هشدار داد.

نخست‌وزیر پیشین قطر همچنین نوشت: همانگونه که همه می‌دانیم در زمان تهاجم عراق به کویت، تقریبا یک موضع یکپارچه عربی و بین‌المللی برای برقراری صلح وجود داشت و پیشرفت خوبی حاصل شد و اکنون نیز باید چنین وضعیتی وجود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها