جهاد اسلامی: عملیات طوفان الاقصی، طرح های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را درهم شکست/ خطرناک ترین طرح تل آویو برای عادی سازی با عربستان ناکام ماند

جهاد اسلامی: عملیات طوفان الاقصی، طرح های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را درهم شکست/ خطرناک ترین  طرح تل آویو برای عادی سازی با عربستان ناکام ماند
يکشنبه 15 مهر 1403 - 21:54

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی گفت: عملیات طوفان الاقصی برای برهم زدن معادلات و بازگرداندن اولویت مسئله فلسطین برای همه امت اسلامی بود و باعث شد اتحاد بی سابقه ای میان گروه های مقاومت به وجود بیاید.

العالم - فلسطین

علی ابوشاهین از رهبران جنبش جهاد اسلامی در آستانه اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی (7 اکتبر / 15 مهر ماه 1402) مقاومت فلسطین درغزه علیه رژیم صهیونیستی، در گفت وگو با برنامه «ضیف و حوار» شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما در آستانه سالروز عملیات ویژه و تاریخی طوفان الاقصی میان اعراب و رژیم اسرائیل هستیم این عملیات تنها یک عملیات نظامی نبود، و در همه سطوح در رابطه با مسئله فلسطین ، در سطح منطقه و جهان بازتاب و تأثیرات زیادی داشت.

وی افزود: این عملیات در برهه ای تاریخی رخ داد که مسئله فلسطین در حال حذف شدن بود و با توجه به مطرح شدن پروژه های توافق های براهیمی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، برخی در حال سوق یافتن به سوی آن بودند و متعاقب آن بسیاری از کشورهای عربی از مسئله فلسطین شانه خالی کرده و بر این باور بودند که باید آن را به حال خود رها کرد.

ابوشاهین گفت: این رویداد مهم تاریخی برای بازگرداندن اولویت مساله فلسطین بود زیرا مسئله فلسطین دارای قداست و ابعاد تاریخی، قرآنی و مذهبی است واین عملیات، آن را به موضوع محوری همه ملت ها تبدیل کرد و با سرنوشت ملت ها ،بیداری آنان و آینده کشورهای عربی و اسلامی یا سطح وحدت جغرافیایی ارتباط دارد.
این عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که این رژیم در قلب جهان عرب و اسلام کاشته شده است، پروژه های وحدت ملت نه در سطح جغرافیایی و نه در سطح آرزوها قابل تحقق نیست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان یک قلعه استعماری پیشرفته برای غرب بود تا از پروژه های وحدت و پیشرفت و توسعه ملت مسلمان منطقه جلوگیری کند. این رژیم همواره به گسترش دامنه خود تهدید می کرد زیرا اهداف جاه طلبانه آن تبدیل شدن به رژیم افسانه ای از فرات تا نیل است.

ابوشاهین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هرگز به آنچه به دست آورده راضی نبود و همچنان چشم طمع به منافع اقتصادی، سیاسی و امنیتی منطقه دارد و تهدیدی برای همگان و امنیت ملی کشورهای عربی و اسلامی است. بنابراین فلسطینی ها از مجموع این داده ها، دریافتند که چاره ای ندارند جز اینکه در برابر این دشمن انتخاب های محکمی داشته باشند و ضربه ای بی سابقه به او وارد کنند، به گونه ای که ارزش های آرمان فلسطین را بازگردانند.
آینده مسئله فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی

وی تصریح کرد: از ابتدای پیدایش مسئله فلسطین و از زمان تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین، دو راه وجود داشته است: گزینه صلح و گزینه مقاومت، که گزینه اول حامیان و مدافعانی در سطح بین المللی دارد و دیگری یعنی مقاومت، متعلق به فلسطینی ها بود که آن را برگزیدند، اما غالبا به گزینه مقاومت تمایل بیشتری وجود داشت و گزینه صلح تلاش می کرد جایی برای خود باز کند. تا زمان توافقنامه اسلو یعنی پس از حمله به لبنان در سال 1982 و امضای توافقنامه توسط برخی از فلسطینی ها فرا رسید، اما دستکم برخی جوامع عربی مانند اتحادیه عرب یا برخی نظام های عربی به دنبال یافتن راه حلی برای مسئله فلسطین بوده و عادی سازی را رد کردند.
ابوشاهین گفت: از زمان تأسیس این رژیم تاکنون هیچ پروژه ای به فلسطینی ها ارائه نشد، حتی در مورد مسئله سازش نیز هیچ طرحی غیر از کمپ دیوید در مصر که دارای دیدگاه آمریکا و اسرائیل بود، ارائه نشد. این طرح نیز در واقع پروژه خودمختاری در بخشی از کرانه باختری بود و هیچ چیز دیگری غیر از آن وجود نداشت، همه اینها دروغ و فریب و مذاکره صرفاً به خاطر مذاکره و تامین امنیت برای اسرائیلی ها و کنار گذاشتن سلاح مقاومت بود.

توطئه بزرگ رژیم صهیونیستی علهی ملت فلسطین در قالب طرح های عادی سازی
این عضو برجسته جنش جهاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در سال های اخیر موضوع فرق کرد و توطئه بزرگی علیه مردم فلسطین صورت گرفت و بسیاری از کشورهای عربی را دیدیم که مجانی و بدون هیچ پیش شرطی به سمت عادی سازی هجوم بردند و با این رژیم همکاری امنیتی ، سیاسی و اقتصادی برقرار کردند.


وی افزود: ما خطرات این توطئه ها یعنی نادیده انگاشتن حقوق فلسطینی ها را حس کردیم، آنها این مسیر را طی کردند و صحبت از خطرناکترین عادی سازی، یعنی عادی سازی با عربستان سعودی شد که آمریکا به دنبال آن و صحبت از آغاز تکمیل این پروژه بود.

عملیات طوفان الاقصی مانع حرکت جریان های عربی به سمت عادی سازی شد

این عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: تمامی جریان های عربی به سمت عادی سازی در حال حرکت بودند و عملیات طوفان الاقصی امروز مانع از این امر شد و توجه به موضوع فلسطین را دوباره اهمیت بخشید و حداقل فایده ی آن این بود که نگاه هارا در خصوص این موضوع تغییر داد و تمامی این امر به لطف خدای متعال امکان پذیر شد، و به پاس پایداری ملت فلسطین و به خواست خداوند نتایج این جنگ نیز به نفع مقاومت خواهد بود.

ابوشاهین افزود: قرار بر این بود که فلسطین گزینه صلح بی قید وشرط را بپذیرد،و این گزینه تسلیم در برابر اراده صهیونیستی ـ آمریکایی بود وشما بهتر می دانید که این موضوع از سوی مردم فلسطین که طی سال های گذشته در کرانه باختری و باریکه غزه با اشغالگری این رژیم در حال مبارزه بودند قابل قبول نیست ، اما حجم محاصره اقتصادی اجتماعی و سیاسی مردم و مسئله اسرا که روز به روز سختی آن افزایش می یافت، همچنین زمانی که راست گراترین ها در کل موجودیت افراطی صهیونیستی برسر کار آمدند، مانند ایتامار بن گویرکه با خود قوانین جدیدی را برای اسرای فلسطینی وضع کرد و تمامی اتفاقاتی که در سرزمین های اشغالی در حال وقوع بود و هیچ بازتابی در عرصه بین الملل در زمینه مسائل کرانه باختری، بیت المقدس، مسجد الاقصی، و حتی باریکه غزه و محاصره آن و بسیاری مسائل دیگر نداشت، قضیه آرمانی فلسطین را روز به روز بغرنج تر می کرد.
وی گفت: در آن زمان مردم فلسطین گوش شنوایی نداشتند وبه تنهایی جهاد می کردند و حتی به برادران عرب منطقه و ملت های اطرافشان هم می گفتند که ملت فلسطین وجود دارد و فلسطینی ها نیز همانند دیگر مردم دنیا حق وحقوقی دارند ولی هیچ کس به فلسطین توجهی نمی کرد و ما احساس می کردیم که قرار است در باره موضوع ریسک بیشتری کنند و به یک پروژه انحلال واقعی منتهی شود و دراین زمان بود که عملیات طوفان الاقصی پدید آمد، و طوری درخشید که دوباره آرمان فلسطین را به ما بازگرداند و به جهانیان ثابت کرد که امنیت آنها در گرو امنیت فلسطین است وهیچ ملتی نمی تواند ثبات و امنیت را در منطقه احساس کند و حتی قدرت های بزرگ نیز باید بدانند که منافع آنها در منطقه نمی تواند تامین شود، تا زمانی که مردم فلسطین به حق خود نرسند؛ بنابر این طوفان به پا می کنیم وهمگان باید مسئولیتش را به دوش بکشند واین را بدانند که مردم فلسطین اهل تسلیم شدن نیستند.

وی ادامه داد: بیش از یک بار گفتیم که در طول دوران با این دشمن نبرد می کنیم، ونبرد خود را راهبردی در برابر اشغالگری این رژیم در کرانه باختری نامیدیم و حضور نظامی ما از طریق تیپ های مسلح وابسته به شاخه نظامی قدس چه در جنین، یا در شهر طوباس، ویا طولکرم و دیگر اردوگاه ها و شهرهای کرانه باختری،به شدت ملموس است و نیروهای ما با دل وجان می جنگند، و این نیروهای مقاومت، وضعیت رو به رشدی دارند که برای اسرائیلی ها و امنیتشان نگران کننده است.
ابوشاهین گفت: حتی در زمان عملیات طوفان الاقصی نیز دشمن تلاش کرد تا با استفاده از دیوار دفاعی عملیات بی‌سابقه‌ای را آغاز کند و نتوانست این مقاومت را ریشه کن، سرکوب و یا مهار کند؛ واین یک نگرانی برای اسرائیلی ها بود و ما در جنبش جهاد اسلامی با همبستگی کامل با برادران در جناح‌های مختلف مقاومت فلسطینی، به‌ویژه برادران جنبش حماس، در این نبردها پیروز شدیم و به نتایج مهمی دست یافتیم، زیرا این نبرد تمام مردم فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها