حیفا زیر آتش و "اسرائیل" در خیال نابودی مقاومت

حیفا زیر آتش و
دوشنبه 16 مهر 1403 - 12:16

رژیم صهیونیستی به رغم بمباران بی‌امان روستا‌های مرزی لبنان برای ششمین روز پیاپی از آغاز مانور حمله زمینی، هنوز نتوانسته است وارد هیچ یک از روستا‌ها و شهرک‌های مرزی لبنان شود.

العالم - فلسطین اشغالی
‌به گزارش الاخبار، نظامیان رژیم صهیونیستی در هر بار حمله برای نفوذ به خاک لبنان در همان نخستین قدم، با مقاومت رزمندگان حزب‌الله رو‌به‌رو می‌شوند. مضاف بر اینکه رزمندگان مقاومت، همزمان، بی‌وقفه مواضع و تجمع نظامیان رژیم اشغالگر را پیش از ورود به خاک لبنان، در خاک فلسطین اشغالی، زیر آتش می‌گیرند.

حزب‌الله شب گذشته (یکشنبه) قلب حیفا را با موشک‌های سنگین هدف قرار داد. رسانه‌های رژیم اشغالگر اذعان کردند که پدافند هوایی این رژیم نتوانسته است هیچ یک از این موشک‌ها را رهگیری کند و همانطور که از ویدیو‌های بارگذاری شده توسط شهرک‌نشینان برمی آید، خسارت‌های سنگینی به ساختمان‌ها، مراکز تجاری و خیابان‌های این شهر وارد آمده و همه اهالی شهر شب را در پناهگاه به سر برده‌اند.
‌رژیم صهیونیستی به رغم تمرکز بر نیرو‌های ویژه زمینی و تلاش برای وارد‌کردن تانک و ادوات سنگین به خاک لبنان، با مقاومت رزمندگان حزب‌الله مواجه شده‌ است در همین زمینه بیش از ۵ دستگاه تانک آنها در بدو عملیات زمینی منهدم شده‌اند.
‌به نظر می‌رسد که این رژیم بیش از هر چیز به‌دنبال عکس گرفتن از پیشروی نظامیان خود در خاک لبنان است. لذا هر بار نیرو‌های خود را وارد روستا‌های مرزی می‌کند و آنها را در معرض کمین و تیراندازی و گلوله قرار می‌دهد با‌این‌حال دوباره برمی گردد و نیرو‌های بیشتری را وارد میدان می‌کند؛ فقط برای اینکه در برخی از خانه‌های متروکه در فاصله چند ده متری مرز عکس بگیرد. اما هر بار با تحمل خسارت و تلفات سنگین‌تر ناچار به عقب‌نشینی می‌شود.
‌دیروز در شهرک مرزی یارون همین اتفاق رخ داد. نظامیان این رژیم با دیوار‌ها و خانه‌های این شهرک عکس و فیلم یادگاری گرفتند و سپس زیر آتش رزمندگان مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شدند و جنگنده‌های خود را برای بمباران منطقه اعزام کردند.
‌عصر دیروز نیز حملات نظامیان صهیونیست در اطراف شهرک‌های یارون و مارون الراس که قصد پیشروی داشتند با مقاومت رزمندگان حزب‌الله رو‌به‌رو و مجبور به عقب‌نشینی شدند. درگیری‌های دیگری نیز در منطقه خرب الشعیب در شرق شهرک بلیدا رخ داد و مقاومت حمله نظامیان صهیونیستی به این منطقه را دفع کردند.
‌نیرو‌های بین‌المللی مستقر در جنوب لبنان نیز به تعرض نظامیان صهیونیستی به مناطق اطراف مواضع خود، اعتراض کردند. ناگفته نماند که ارتش لبنان مواضع خود را که نزدیک به مواضع نیرو‌های بین‌المللی بود، پیشتر تخلیه کرده است.

نیرو‌های بین‌المللی پیشتر از ارتش رژیم صهیونیستی تعهد گرفته بودند که هرگز به مواضع آنها نزدیک نشوند به همین دلیل مواضع خود را تخلیه نکرده بودند.

از سوی دیگر شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به‌دنبال نفوذ احتمالی نیرو‌های مقاومت به شهرک صهیونیست نشین دوفیف در رمیش، نیرو‌های خود را به حال اماده باش درآورد و رسانه‌های این رژیم شتابزده به پخش اخباری درباره نفوذ رزمندگان مقاومت پرداختند اما بلافاصله ارتش این رژیم ادعا کرد که این عملیات خنثی شده و ٦ رزمنده را به شهادت رسانده است.

نیم ساعت پس‌از‌آنکه ارتش به "تیراندازی گسترده " به سمت گروهی از رزمندگان اذعان کرد، رسانه‌ های این رژیم هم از ساکنان سرزمین های اشغالی عذرخواهی کردند. این رفتار ارتش، موجی از ترس و وحشت را در میان شهرک‌نشینان ایجاد کرد؛ یک خبرنگار اسرائیلی در‌این‌باره گفت علت ترس شهرک‌نشینان این بود که آنها فکر می‌کردند در معرض حمله حزب‌الله قرار‌گرفته‌اند مخصوصا که این حمله در آستانه نخستین سالگرد طوفان الاقصی انجام می‌شد.
‌دیروز حزب‌الله مواضع نظامیان صهیونیستی در شهرک المناره و اطراف آن را زیر حملات توپخانه‌ای و موشکی گرفت. زمانی که نظانیان اشغالگر مشغول تخلیه اجساد و زخمی‌های ارتش رژیم بودند، مقاومت بار دیگر آنها را زیر آتش گرفت.
‌همچنین مواضع نظامیان صهیونیست در شهرک‌های شلومی و مرگلیوت و برعام و معالوت ترشیحا و کفر جلعادی و یفتاح را زیر آتش گرفت و خسارات سنگینی به شهرک کرمئیل وارد آورد.
‌در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های المناره، یفتاح و المالکیه را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. این در حالی است که رسانه‌های رژیم ادعا کردند که چتربازان و کوماندو‌های رژیم همچنان به حملات خود در یک منطقه کوهستانی صعب العبور در روستایی مجاور دیوار مرزی – که محل استقرار رزمندگان حزب‌الله است – حمله کردند.
‌از سوی دیگر مجله انگلیسی "اکونومیست" به نقل از یک افسر ذخیره رژیم اشغالگر نوشت که ارتش این رژیم نیرو و تجهیزات کافی برای عملیات گسترده علیه حزب‌الله لبنان را در اختیار ندارد. این مجله به نقل از ژنرال "تامیر هایمن"، رئیس سابق سازمان جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی (امان) گفت که "اسرائیل" مجبور شده است ده‌ها هزار نظامی ذخیره را به خدمت فرا بخواند اما بسیاری از آنها از ٧ اکتبر سال گذشته در خدمت بوده‌اند.
‌وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد: "فشار نظامی اسرائیل بر لبنان می‌تواند به دیپلماسی کمک کند. اما ممکن است به اشتباهات محاسباتی و سوء برداشت هم منجر شود". این وزارت‌خانه ادعا کرد که "اسرائیل حق دارد با حمله به افراطیون از خود دفاع کند اما نباید به زیرساخت‌های غیر نظامی حمله کند". این در حالی است که بتسئیل اسموتریش، وزیر دارایی افراطی رژیم اشغالگر گفت: "نمی توان جنگ را پایان داد مگر اینکه حماس در غزه از بین برود و دیگر قادر به بازسازی خود نباشد. تنها در این صورت است که می‌توانیم به شهرک‌سازی در غزه مشغول شویم. حزب‌الله را تا آن سوی رود لیطانی برانیم و حکومت ایران را سرنگون کنیم".

پربیننده ترین خبرها