پیشنهاد بایدن به نتانیاهو:

تحریم های اقتصادی بیشتر را جایگزین حمله به ایران کنید

تحریم های اقتصادی بیشتر را جایگزین حمله به ایران کنید
پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 15:03

منابع آگاه گفتند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طرح جایگزینی مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران به‌ جای حمله نظامی به این کشور را به نتانیاهو پیشنهاد کرده است.

العالم - آمریکا

منابع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ گفتند: بایدن به "اسرائیل" درباره حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران هشدار داده است؛ مقامات آمریکایی از آن می‌ترسند که حمله به زیرساخت‌های انرژی ایران، بازار‌های جهانی نفت و انرژی را به هم بریزند.
این منابع خاطرنشان کردند که تیم بایدن، رژیم صهیونیستی را برای جلوگیری از حمله به ایران تحت‌فشار قرار داده‌است.
آمریکا به این رژیم پیشنهاد کرده است که به‌جای حمله به اهداف اقتصادی در ایران، بسته جدیدی از تحریم‌های اقتصادی بر این کشور تحمیل شود. بلومبرگ می‌گوید با‌ این‌ حال، اسرائیل هر آن ممکن است به ایران حمله و در این صورت آمریکا هیچ ضمانتی برای جلوگیری از تشدید بیش‌از‌پیش درگیری و تنش ندارد.
در این‌ روزنامه تصریح شده است که تفکر حاکم در آمریکا این است که باید راه فراری از فشار‌های افراطیون در داخل این رژیم – که خواستار انتقام شدید‌تر هستند - برای نتانیاهو ایجاد کرد.

در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برخی محافل سیاسی این کشور از آن بیم دارند که ستاد انتخاباتی کامالا هریس به‌شدت مراقب هستند که‌آرای خود را به‌ خصوص در برخی ایالت‌ها مثل میشیگیان – که عده زیادی عرب و مسلمان در خود جای داده است – از دست ندهد.

این درحالی است که نتانیاهو - که همواره علنا روابط مستحکم خود را با دونالد ترامپ ستوده است – توجه چندانی به تلاش برای تقویت این‌ روابط نشان نمی‌دهد.

پربیننده ترین خبرها