فعال زن فلسطینی در گفتگو با العالم: طوفان الاقصی در شرایط فعلی واجب بود/ حمایت محور مقاومت از فلسطین ستودنی است

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 22:41

عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، تاکید کرد "نبرد طوفان الاقصی پروژه صهیونیستی را شکست داد تاجائیکه برای اولین بار در تاریخ اسرائیل لرزه بر تمامیت این رژیم افتاد.

العالم - فلسطین اشغالی

لیلا خالد، فعال فلسطینی عضو شورای ملی فلسطین و عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه "توافق اسلو" باعث ایجاد شکاف بزرگی در جنبش ملی فلسطین شد، تصریح کرد "مذاکره نه تنها ما را به جایی نرساند، بلکه شرایط را برای ما بدتر هم کرد، توافق اسلو بر اساس حمایت از اسرائیل امضا شده بود".

وی تاکید کرد: غرب اسراییل را به عنوان چنگال خود در منطقه ایجاد کرد تا از منافع خود محافظت کند و در این میان غزه راه آزادسازی را باز کرد و مقاومت همچون قطب نما در این مسیر باقی می‌ماند چراکه این دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان زور را نمی فهمد.

طوفان الاقصی در شرایط فعلی واجب بود

لیلا خالد طوفان الاقصی را آغاز رهایی از چنگال اشغالگران دانست و گفت: این یک نبرد نظامی معمولی نیست، نبردی برای آزادسازی فلسطین است،‌ انجام این عملیات در زمانی که اشغالگران در بازداشت آزداگان فلسطینی،‌ ساخت شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری و بی‌‌حرمتی به مسجد‌الاقصی از هیچ اقدامی فروگذار نبودند،‌ واجب بود.

وی افزود: ما مردمی هستیم که از نظر تاریخی و نه فقط در این روزها، به خاطر سرزمین خود شهیدان بسیاری داده‌‍ایم، طوفان الاقصی اکنون در زمانی مناسب و شرایط مناسب بین المللی و عربی که جهان را به سوی تغییر و چند قطبی شدن می رود، انجام گردید.

نبرد طوفان الاقصی دشمن اسرائیلی را شوکه کرد

لیلا خالد با اشاره به اینکه آمریکا تنها قطب جهان نیست که هر طور که می خواهد جهان را اداره کند، گفت: نبرد طوفان الاقصی دشمن اسرائیلی را شوکه کرد، موجودیت اسرائیل برای اولین بار در تاریخ خود به لرزه درآمد، آنها معنی آن را می دانستند و بنابراین سرویس های امنیتی مسئول شناخته شدند و نتانیاهو مسئولیت آن را نپذیرفت.

وی افزود: این درحالی است که او نخست وزیر است و باید بداند که دستگاه های زیر نظرش چه می کنند، چون این نبرد آنها را غافلگیر کرد و آنها انتظار آن را نداشتند، این وضعیت نشان دهنده تراکم کار مقاومتی مستمر تا رسیدن به رهایی سازی است.

عضو شورای ملی فلسطین مقاومت را همچنان قطب نما در مسیر فلسطین دانست و گفت توافق اسلو باعث ایجاد شکافی بزرگ در جنبش ملی فلسطین شد، بنابراین، تجربیاتی که قبل از این عملیات وجود داشت، ایجاب می کرد که وقتی به ما حمله می شود، وحدت در میدان داشته باشیم.

دشمن فقط زبان زور را می فهمد

لیلا خالد با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان مقاومت مسالمت آمیز است، گفت: دشمن فقط زبان زور را می فهمد، در تمام تاریخ مردمان ما در حال مقاومت و مبارزه هستند، بیایید به یاد بیاوریم «نبرد البراق» در سال 36، زمانی که القسام این انقلاب را رهبری می کرد، آنچه مقاومت انجام داد باعث جمع شدن مردم حول محور آنها شده است.

حمایت مقاومت لبنان، عراق، سوریه و یمن از طوفان‌الاقصی ستودنی است

عضو شورای ملی فلسطین با اشاره به رویکرد سایر کشورهای محور مقاومت در دفاع از «آرمان فلسطین» گفت:‌ از ۷ اکتبر که مقاومت اسلامی حماس در غزه آغاز شد، مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن نیز به حمایت از این نبرد سرنوشت‌ساز آمدند که اقدامی قابل تقدیر است.

نقش زنان فلسطینی در مقاومت

«لیلا خالد» با اشاره به نقش زنان فلسطینی در مقاومت علیه اشغالگران گفت: زنان بسیاری در تاریخ ما به عنوان بخشی از مردم خود در مقاومت مسلحانه و حرکات انقلاب شرکت کردند که نام دو نفر از این زنان شهید "حلوه زیدان و فاطمه غزال" را به خاطر دارم. یکی اسلحه پسر شهیدش و دیگری اسلحه همسر شهیدش را در دست گرفت.

وی افزود: امروز عکس‌هایی از آنها در حالی که در سنگر نشسته‌اند وجود دارد. آنان عضو اتحادیه زنان بودند که تاکنون هم با نام "اتحادیه زنان عرب" فعال است و این نام دو نکته را یادآور می‌شود: ۱) سازماندهی مبارزات زنان در میدان ۲) ما هنوز عرب هستیم! ما فقط فلسطینی نیستیم. این مرزبندی‌ها بعد از جنگ جهانی اول صورت گرفت و هر منطقه را یک کشور نامیدند؛ فلسطینی‌ها همچنان عرب هستند. چرا مردم سایر کشورها برای دفاع از ما تظاهرات می‌کنند چون ما جزئی از ملت عرب هستیم.

عضو شورای ملی فلسطین خاطرنشان ساخت: واقعیت این است که ملت فلسطین مورد ظلم واقع می‌شود و ظلم به زنان مضاعف است. در برابر دیدگانش، فرزندانش به شهادت می‌رسند، خانه بر سرشان خراب می شود مادر محمد ابوخضیره شاهد بود که اشغالگران پسرش را با بنزین زنده سوزاندند.

وی یادآور شد که این مادر فلسطینی قهرمانانه از خانه بیرون آمد تا در مورد پسرش صحبت کند. وی فریاد کشید: «فدای قدس و فلسطین!» مادران قهرمان زیادی تابوت فرزندان شهیدشان را بر دوش خود حمل می‌کنند. اینها مواضع زنان فلسطینی است؟ زنان بی‌شماری از جمله «شادیه ابوغزال» اولین زن شهید انقلاب معاصر فلسطین در لبنان، در راه آرمان قدس به شهادت رسیدند.

مقاومت ریشه در تاریخ فلسطین دارد

لیلی خالد گفت: وقتی اسراییل لبنان را در سال 1982 اشغال کرد عبود و سهی بشاره تلاش کردند عملیات مسلحانه انجام دهند. من هم همراهشان بودم. ما به خاطر اعتقاداتمان این کار را کردیم. ما با دشمنی که خاکمان را اشغال کرده سازش نمی‌کنیم، مادرها در غیاب پدران از اعضای خانواده‌ و بچه‌ها محافظت می‌کنند. هنگام مهاجرت زنی را دیدم که یک بچه‌ را روی سرش حمل می‌کرد و دست پسر دیگرش را گرفته بود که این نشان از مقاومت و تسلیم نشدن مادران است.

عضو شورای ملی فلسطین با اشاره به تاریخ مبارزاتی مردم فلسطین گفت که انتفاضه توسط یک نفر اتفاق نیفتاد فلسطینیان با سینه‌های برهنه با دشمن روبه رو شدند چون اسلحه‌ای در کار نبود، انتفاضه دوم همراه با اسلحه بود. وقتی شارون وارد مسجد الاقصی شد، مردم فلسطین نحوه مبارزه را تغییر دادند. آنها در مقابل نظامیان اشغالگر قرار گرفتند اما اما کسی آن ها را اجبار نکرده بود. آنها با ایده مقاومت، انتفاضه کردند، همگی خودجوش انتفاضه کردند و این ظلم و بی‌عدالتی اعم از دستگیری‌ها، شهادت‌ها و... بود که مردم را روانه خیابان‌ها کرد و این انتفاضه یک موقعیت تاریخ‌ساز بود.

لیلی خالد در پایان گفت: غزه راه مقاومت را پیش روی ما گشوده است و ما خواهان آزادی هستیم. فلسطینیان همگی مقاومت می‌کنند و حتی زندانیان با اعتصاب غذا به شیوه خود با دشمن مبارزه می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها