العربی الجدید: عراقچی به قاهره می‌رود

العربی الجدید: عراقچی به قاهره می‌رود
شنبه 21 مهر 1403 - 10:42

پایگاه خبری «العربی الجدید» از سفر احتمالی «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مصر در روزهای آینده خبر داد.

العالم - مصر

پایگاه خبری «العربی الجدید» امروز شنبه براساس اطلاعات خود نوشت که وزیر امور خارجه ایران طی روزهای آتی در سفری رسمی عازم قاهره خواهد شد و با مقامات مصری درمورد پرونده های مشترک و رویکرد دو کشور درخصوص تحولات منطقه رایزنی خواهد کرد.

به نوشته این پایگاه، عراقچی قرار است در این سفر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور، عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر دیدار و گفت وگو کند.

برپایه این گزارش، بحث و بررسی پرونده وضعیت منطقه دریای سرخ و یمن، تحولات نوار غزه، تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان و همچنین رایزنی درمورد راه های توقف تنش ها در دستور کار این سفر قرار دارد.

به نوشته العربی الجدید، عراقچی قرار است پیام کتبی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقداماتی را که برای آرام کردن اوضاع در منطقه انجام می شود، (به مقامات مصری) منتقل کند.

وزیر امور خارجه ایران که در ادامه رایزنی های خود در مورد تحولات منطقه در صدر هیاتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده بود، صبح روز پنجشنبه - ۱۹ مهرماه - با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت و گو کرد.

عراقچی در این دیدار با مرور تلاش‌های دو کشور برای توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت ها در لبنان و فلسطین شد.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری های منطقه ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از سفر به قطر، با فیصل بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در شهر ریاض دیدار و رایزنی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها