نافرمانی در ارتش "اسرائیل"؛ نتانیاهو خواستار مجازات 130 سرباز شد!

نافرمانی در ارتش
دوشنبه 23 مهر 1403 - 09:44

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی و تعدادی از اعضای کابینه ی او 130 سرباز این رژیم را که چند روز پیش از ادامه ی خدمت در ارتش، سر باز زده بودند، به شدت تهدید کرده و خواهان مجازات آنان شدند.  

العالم - فلسطین اشغالی

این 130 سرباز به دنبال نافرمانی و خودداری از ادامه خدمت در ارتش، به سرکردگان رژیم اشغالگر اعلام کردند که تا زمانیکه حکومت به دنبال دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس نباشد، به خدمت سربازی باز نخواهند گشت.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع آگاه نوشت "نتانیاهو در جریان گفتگوهای امنیتی با ادعای اینکه این سربازان "وجدان ملی" خود را از دست داده اند، خواستار "پایان دادن قاطعانه به این نافرمانی و استفاده از تمام اقدامات به اصطلاح او "قانونی" برای مقابله با این امر شد.

این واقعه در شرایطی رخداده که دست نتانیاهو و کابینه ی افراطی او در ممانعت از توافق بر سر آزادی اسرا و بحث توقف حملات تجاوزکارانه و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، برای همگان رو شده است.

از سوی دیگر، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی، "میری ریگیو" در یک گردهمایی که به منظور رسیدگی به موضوع این سربازان تشکیل شده بود، گفت "اگر این یک شورش است، این سربازان باید به زندان فرستاده شوند."

به گزارش مرکز رسانه ای فلسطین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی "یوآو گالانت" ادعا کرده که " نافرمانی تعداد 130 سرباز اعلام شده از سوی رسانه ها واقعیت ندارد و ارتش به هر نشانه ای از مخالفت با قدرت پاسخ می دهد."

در همین حال، نمایندگان ارتش اشغالگر اسرائیل در این نشست خاطرنشان کرد که پیامی را که برای رسانه ها در خصوص این سربازان ارسال شده بود، دریافت نکرده اند.

گفتنی است روزنامه هاآرتص چند روز پیش نامه ای با امضای 130 سرباز اسرائیلی منتشر کرد که در آن هشدار داده شده بود تا زمانی که کابینه نتانیاهو برای دستیابی به توافق در مورد اسرای اسرائیلی در غزه تلاش نکند، دیگر بر سر خدمت حاضر نخواهند شد"

این روزنامه در ادامه نوشت: "این نامه که به نتانیاهو و وزیران کابینه و رئیس ستاد ارتش هرتزی هالیوی ارسال شده به امضای سربازان ذخیره، نیروهای زرهی و توپخانه، فرماندهی جبهه داخلی، نیروی هوایی و نیروی دریایی ( رزیم صهیونیستی) رسیده است.

بنابر گزارش هاآرتص، در این نامه آمده است "اکنون واضح است که ادامه جنگ در غزه نه تنها موجب تاخیر در بازگشت زندانیان (اسیران)‌ اسرائیلی می شود ، بلکه جان آنها را نیز به خطر می اندازد...ما که صادقانه خدمت می‌کنیم و در عین حال جان خود را به خطر می‌اندازیم، بدینوسیله اعلام می‌کنیم که اگر حکومت فورا مسیر خود را برای دستیابی به توافق برای بازگرداندن زندانیان (اسیران)‌ تغییر ندهد، نمی‌توانیم به خدمت خود ادامه دهیم".

پربیننده ترین خبرها