روزشمار حملات رژیم صهیونیستی به لبنان؛بمباران ضاحیه جنوبی بیروت و پاسخ حزب الله

روزشمار حملات رژیم صهیونیستی به لبنان؛بمباران ضاحیه جنوبی بیروت و پاسخ حزب الله
دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:57

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در حالی امروز (دوشنبه) وارد 29 مین روز پیاپی خود شده است، که شب گذشته ضاحیه جنوبی بیروت آماج حملات گسترده هوایی این رژیم قرار گرفت و در مقابل حزب الله نیز با 9 عملیات علیه اهداف و مواضع آنها و سرنگونی یک فروند پهپاد «هرمس۹۰۰» به این حملات پاسخ داد.

العالم - لبنان

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی شب گذشته طی 11 نوبت به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کردند. در یکی از این حمله ها، شعبه بانک قرض الحسنه نزدیک به فرودگاه بین المللی رفیق حریری هدف قرار گرفت.

گفتنی است عصر دیروز (یکشنبه) سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام حمله به شعبه های مؤسسه قرض الحسنه، ادعا کرد که این مؤسسه منابع مالی حزب الله لبنان را تأمین می کرد. همزمان یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که ارتش این رژیم حمله به روستاهای جنوب لبنان را شدت داده است. وی در جمع نظامیان این رژیم ادعا کرد که به مواضع حزب الله در این روستاها حمله کرده است.

در همین حال در پاسخ به حملات جنایتکارانه شب گذشته رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان صبح امروز (دوشنبه) از انجام ۹ عملیات علیه اهداف و مواضع رژیم صهیونیستی و همچنین سرنگونی یک فروند پهپاد «هرمس۹۰۰» این رژیم خبر داد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان گزارش داد: حزب الله بامداد امروز ۹ عملیات جدید علیه نیروها، تجهیزات، مواضع، هواگردها، شهرک‌های صهیونیست نشین و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان انجام داده است.

بنابر این گزارش یگان پدافند هوایی مقاومت لبنان توانست یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ متعلق به دشمن صهیونیستی را سرنگون کند.

حمله موشکی به نظامیان دشمن صهیونیستی در مناطق «خله ورده»، «مارون الراس»، «مرکبا»، شهرک صیهونیست نشین «کریات شمونا»، پایگاه‌های «بیت هلل» و «المالکیه» از دیگر عملیات‌های حزب الله بود.

حزب الله لبنان دیروز (یکشنبه) نیز 25 عملیات علیه شهرک‌ها، اهداف، مواضع، هواگردها، پایگاه‌ها و نظامیان دشمن صهیونیستی در فلسطین و جنوب لبنان انجام داده بود.

از سوی دیگر آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا قرار است امروز (دوشنبه) به منظور پیگیری موضوع آتش بس و توقف حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، وارد بیروت شود. وی قرار است در دیدار با مقامات لبنانی، به بررسی راه های کاهش درگیری بین حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی بپردازد.

مقامات دولت لبنان به شبکه العربی الجدید با اشاره به سفر هوکشتاین به بیروت گفتند، منتظرند ببینند که او درباره برقراری آتش بس چه نظراتی دارد. همچنین گفتند: "امروزه مهمترین مساله اعمال فشار محافل بین المللی بر اسرائیل برای توقف حمله به لبنان است. در حال حاضر آنچه اولویت دارد، توقف نسل کشی دشمن در لبنان است".

گزارش لحظه ای 29 مین روز جنگ اشغالگران علیه لبنان:

** دوربین ها در خیابان های کانادا لحظه به لحظه اعتراضات مردمی علیه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه وتجاوز به تمامیت ارضی لبنان را ثبت کرده است.

** آمار شهدای حملات وحشیانه بامداد امروز اشغالگران رژیم صهیونیستی به محله «نبی انعام» واقع در شهر بعلبک به ۶ شهید و ۷ زخمی رسید.

** حمله حزب الله با ۹ عملیات جدید علیه رژٰیم صهیونیستی و سرنگونی پهپاد «هرمس۹۰۰»

حزب الله لبنان صبح امروز (دوشنبه) از انجام ۹ عملیات دیگر علیه اهداف و مواضع رژیم صهیونیستی و همچنین سرنگونی یک فروند پهپاد «هرمس۹۰۰» این رژیم خبر داد.

** ویدئویی از آثار و ویرانی‌های بر جای مانده از حملات وحشیانه بامداد امروز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه الشیاح درحومه جنوبی بیروت

24

** تصویری پربازدید از فرودگاه بیروت در پی حملات شدید بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

بمباران ضاحیه بیروت در 13 نوبت
بمباران
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی شب گذشته، سیزده بار ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند. یکی از این حملات در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت انجام شده است.(جزییات بیشتر)

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها