ناوهای روسیه برای مانور مشترک دریایی وارد آبهای میانمار شدند

ناوهای روسیه برای مانور مشترک دریایی وارد آبهای میانمار شدند
دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:00

چهار فروند ناو و یک فروند کشتی لجستکی از ناوگان اقیانوس آرام روسیه با هدف شرکت در مانور مشترک دریایی وارد بندر «تایلاوا» (Thilawa) واقع در میانمار شدند.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه دولتی «گلوبال نیولایت» (the Global New Light) اعلام کرد که این ناوگروه برای شرکت در دومین رزمایش مشترک امنیتی روسیه-میانمار وارد این بندر شده است.

دولت میانمار اعلام کرده است که این رزمایش امنیتی با آتش گلوله های واقعی از ۲۰ تا ۲۴ اکتبر (۲۹ مهر تا ۳ آبان) در آب‌های شمال دریای آندامان (شرق اقیانوس هند) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی هر دو کشور رزمایش مشترکی در همین آبها در نوامبر سال ۲۰۲۳ برگزار کرده بودند.

خبرگزاری فرانسه افزود: در کنار چین، مسکو نیز یکی از متحدان نزدیک حکومت میانمار است و به حمایت نظامی و دیپلماتیک از آن می پردازد.

درحالی خبرگزاری فرانسه از حضور ناوهای روسیه در این بخش از آب های اقیانوس هند برای انجام رزمایشی مشترک با میانمار خبر می‌دهد که آمریکا نیز طی هفته‌های اخیر به همراه متحدان منطقه ای خود در آب‌های تایوان اقدام به برگزاری رزمایش مشترک کرد و ناوهای آمریکایی و کانادایی نیز روز گذشته از تنگه تایوان که به شدت پکن بر این منطقه حساس است، عبور کردند.

رزمایش دریایی ارتش فیلیپین، استرالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن و آمریکا نیز در مورخ ۱۷ مهر جاری در نزدیکی آب‌های تایوان و در شرایطی که تنش‌ها در منطقه، به‌ویژه در دریای چین جنوبی وجود دارد، برگزار شد.

در همین حال پکن نیز امروز با هشدار در مورد عبور ناوشکن‌ «هیگینز» آمریکا و ناوچه «ونکوور» کانادا از تنگه تایوان، این اقدام ها را مخل صلح و ثبات منطقه خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها