لحظه به لحظه با ۳۸۳ مین روز حمله به غزه و کرانه باختری| بمباران شدید شمال غزه و تداوم محاصره و آوارگی

لحظه به لحظه با ۳۸۳ مین روز حمله به غزه و کرانه باختری| بمباران شدید شمال غزه و تداوم محاصره و آوارگی
چهارشنبه 2 آبان 1403 - 08:26

کابینه بنیامین نتانیاهو همچنان به دنبال اجرای طرح‌های جنایتکارانه برای تخلیه شمال باریکه غزه و اشغال بخش‌هایی از این باریکه است.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم اشغالگر صدها نفر از فلسطینیان ساکن اردوگاه جبالیا را به تخلیه خانه‌های خود و مهاجرت اجباری به سایر مناطق شمال باریکه غزه و خان‌یونس در جنوب مجبور کردند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اشغالگر فاشیست همچنان به تلاش‌های خود برای اجرای طرح جنایتکارانه خود موسوم به «طرح ژنرال‌ها» در شمال باریکه غزه ادامه می‌دهد.

همزمان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از نتانیاهو خواست از ترور یحیی سنوار رهبر حماس برای پیشبرد آتش‌بس در غزه، استفاده کند و اجازه ورود کمک‌های بیشتر را بدهد.

در همین راستا نتانیاهو نیز اعلام کرد که با بلینکن طرح اداره غزه در دوران پسا جنگ را مورد بحث و بررسی قرار داده و همچنین در مورد ضرورت به اصطلاح وحدت در مقابله با «تهدید ایران» گفتگو کرده است.

وی به رغم اعلام صریح حماس در زمینه موافقت با تبادل اسرا در صورت آتش بس و خروج اشغالگران از غزه، افزود که به بلینکن اطلاع داده است که ترور سنوار ممکن است تاثیر مثبتی در مورد بازگشت گروگان‌ها (اسیران)‌داشته باشد.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در 48 ساعت گذشته هفت قتل‌عام علیه خانواده‌های فلسطینی در باریکه غزه انجام داد که منجر به شهادت 115 تن و انتقال 487 مجروح به بیمارستانها شد.

این وزارتخانه تلفات حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه را تا لحظه اعلام خبر 42718 شهید و 100282 مجروح اعلام کرد که به علت حملات به مناطق مسکونی بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

لحظه به لحظه با ۳۸۳ مین روز حمله به غزه و کرانه باختری:

10:21 | جنگنده های رژیم صهیونیستی خودروی آنروا را هدف قرار دادند

بر اثر حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به خودروی آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در خیابان صلاح الدین درجنوب شهر دیر البلح در مرکز غزه دو نفر شهید و یک نفر دیگر زخمی شدند.

09:10 | بمباران خانه‌های فلسطینیان در اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال باریکه غزه

غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی با بمباران اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال باریکه غزه، راه‌های منتهی به این بیمارستان را مسدود کردند.

08:17 | توپخانه رژیم صهیونیسی مناطقی را در شهر رفح در جنوب باریکه غزه هدف قرار داد

07:57 | تخلیه آوارگان فلسطینی از مدرسه الفاخوره در جبالیا(شمال باریکه غزه)توسط صهیونیست ها

07:54 | حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا در باریکه غزه

07:30 | مجروح شدن دو کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شمال الخلیل

06:35 | واشنگتن پست: اسرائیل به دنبال جدا کردن شمال غزه است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نقل یک مقام وزارت خارجه آمریکا نوشت که رژیم صهیونیستی به دنبال جدا کردن شمال غزه از سایر مناطق این باریکه است.(جزییات بیشتر)

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها