گزارش العالم از روند درمان مجروحان غزه در تونس

پنج‌شنبه 3 آبان 1403 - 15:00

مجروحان فلسطینی که برای درمان به تونس انتقال یافته اند جراحت هایشان به تدریج التیام می یابد اما درد دوری از خانواده و وطن همچنان در دل و جانشان باقی مانده است.

العالم - تونس

خبرنگار شبکه خبری العالم در تونس گزارش داد: فعالان تونسی سعی در تلاش هستند هلال احمر و مقامات رسمی این کشور را به تأمین اسباب آسایش و راحتی برای مجروحان فلسطینی تشویق کنند.

روز سوم دسامبر گذشته یک فروند هواپیمای نظامی تونس با 29 مسافر مجروح فلسطینی و تعدادی از اعضای خانواده هایشان از مصر در فرودگاه تونس به زمین نشست.

ام محمود، بانوی فلسطینی همراه فرزند مجروحش همه خانواده را در غزه ترک کرده و به امید درمان فرزندش راهی تونس شده است.

ام محمود در توصیف گوشه ای از رنج خانواده های غزه به خبرنگار العالم می گوید: "رژیم صهیونیستی ابتدا برق و سپس گاز غزه را به طور کامل قطع کرد و این وضعیت تا روزی که ما را بمباران کردند و پسرم مجروح و پایش قطع شد، ادامه یافته است".

اکنون ام محمود پس از قطع پای فرزندش منتظر آن است که پای مصنوعی فرزندش را جا بیندازند. او با این حال نمی تواند دلتنگی اش را برای غزه پنهان کند و همیشه به مقاومت غزه در برابر رژیم صهیونیستی افتخار کرده است. آنها از غزه دور هستند اما هر جا می روند یاد وطن را در دل دارند.

هلال احمر تونس اقامت و درمان ده ها مجروح فلسطینی را زیر نظر دارد. کیفیت امدادرسانی هلال احمر تونس در قبال مجروحان یا کاروان پزشکی این کشور در غزه با انتقاداتی در تونس رو به رواست.

جمال بحرینی، از فعالان شکستن محاصره غزه می گوید خدمات روان درمانی در تونس با موانع و مشکلات زیادی رو به رو است. وی بر ضرورت ارسال کمک های فوری بشردوستانه به غزه توسط هلال احمر تونس تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها