همسو با دولت‌های انگلیس و فرانسه؛

آلمان هم اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم نکرد

آلمان هم اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم نکرد
شنبه 5 آبان 1403 - 17:42

صدر اعظم آلمان همسو با دولت‌های انگلیس و فرانسه، اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم نکرد و از تهران خواست که به این عملیات واکنش نشان دهد.

العالم - اروپا

«اولاف شولتس» روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرد: اسرائیل امروز به ما اطلاع داد که در پاسخ به حمله موشکی گسترده ایران علیه اسرائیل (فلسطین اشغالی) که اخیراً انجام شد، حملات دقیق و هدفمندی را به تأسیسات نظامی ایران انجام داده است.

وی در توجیه این اقدام غیرقانونی و تنش‌زا مدعی شد: [در این عملیات] تلاش شد که صدمات شخصی به حداقل برسد تا فرصتی برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها فراهم شود.

صدر اعظم آلمان سپس ادعا کرد: پیام من به ایران روشن است؛ ما نمی‌توانیم شاهد ادامه واکنش‌های گسترده و تنش‌زا باشیم. این [حملات] الان باید تمام شود تا فرصتی را برای توسعه صلح در خاورمیانه فراهم کند.

شولتس ادامه داد: آنچه مهم است این است که باید آتش بس در غزه برقرار شود و گروگان ها (اسرای اسرائیلی) آزاد شوند. همین امر در مورد لبنان نیز صدق می کند. قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل معیاری برای رفتار همه طرف‌های درگیر است.

در همین حال وزارت امور خارجه آلمان ضمن بازنشر این پیام در شبکه ایکس نوشت: ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم. تیم بحران دولت آلمان امروز بعدازظهر در وزارت خارجه تشکیل جلسه خواهد داد.

پیشتر وزارت امور خارجه فرانسه و نخست وزیر انگلیس نیز بدون محکوم کرد اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواستار خویشتن‌داری دو طرف شدند.

به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز (شنبه /5 آبان ماه) روابط عمومی پدافند هوایی کشور با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

پربیننده ترین خبرها