راز تاریخ مصرف گذشتۀ نتانیاهو: داعش ما را زد!

راز تاریخ مصرف گذشتۀ نتانیاهو: داعش ما را زد!
چهارشنبه 14 مهر 1395 - 17:33

وقتی نتانیاهو ادعا کرد که داعش به بالگرد رژیم صهیونیستی حمله کرده است، مطبوعات صهیونیستی، او را رسوا و دروغین بودن ادعایش را ثابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مراسم تبریکِ سال نو یهودی به اعضای حزب لیکود، ادعا کرد که می خواهد رازی را بر ملا کند که سازمان حفاظت اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی آن را مخفی نگه داشته بود.
به نوشتۀ روزنامۀ معاریو، نتانیاهو گفت: «چندی پیش، داعش، به سمت یک بالگرد اسرائیلی تیراندازی کرد و ما هم به این حمله پاسخ دادیم و آن ها را نابود کردیم».
"یوسی میلمان" گزارشگر روزنامه معاریو، دربارۀ این ادعای نتانیاهو نوشت: «واقعیت، دقیق،اً عکس ماجرایی است که نتانیاهو ذکر کرد. نتانیاهو گفت که این اتفاق در زمانی نه چندان دور اتفاق افتاده است، اما این واقعه، بیش از پنج سال پیش رخ داده است اما هر کس اظهارات نتانیاهو را بشنود، گمان می کند که این اتفاق، اخیرا روی داده است».
به نوشتۀ روزنامۀ معاریو، این ماجرا، در ماه آگوست سال 2011، در مرزهای مصر اتفاق افتاد. یک گروه تروریستی، به دو اتوبوس و یک خودروی خصوصی حمله کردند و 6 صهیونیست را کشتند. نیروهای مصری به اعضای این گروه، تیراندازی کردند و در این تیراندازی ها، شماری از سربازان مصری و 7 تروریست کشته شدند. در جریان این درگیری، تروریست ها یک موشک هم به سمت بالگرد اسرائیلی شلیک کردند.
معاریو در ادامه نوشت: «از اظهارات نتانیاهو اینگونه فهمیده می شد که وی به دنبال توجیهِ اهمیت احداث دیوار مرزی میان مصر و "اسرائیل" است تا جلوی این گونه عملیات ها گرفته شود و از نفوذ پناه جویان آفریقایی و کارگران به اراضی "اسرائیل" جلوگیری شود. اما اشتباه دومِ نتانیاهو آن است که بر اساس گزارش ارتش "اسرائیل" گروهی که در این ماجرا درگیر بود، وابسته به داعش نبود، بلکه یک گروه سلفی در سینا بود که به القاعده مرتبط بود و اخیراً نیز از القاعده جدا شد. این گروه، تنها دو سال پیش، به داعش پیوست».

205

پربیننده ترین خبرها