امضای توافقنامه آشتی ملی

بازگشت امید به فلسطین،پایان یکه تازی صهیونیست ها

بازگشت امید به فلسطین،پایان یکه تازی صهیونیست ها
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1390 - 06:07

امضاي توافقنامه آشتي گروه هاي فلسطيني در قاهره ، نه تنها به چهارسال دودستگي پايان داد و زمينه سوء استفاده صهيونيست ها از اختلافات را از بين برد بلکه اميد را به ميان فلسطيني ها بازگرداند تا بتوانند تاريخ جديدي را رقم بزنند .

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از البيره ، دودستگي و اختلاف در فلسطين ، درعرصه داخلي براي فلسطيني ها زيان بخش بود و درعرصه خارجي نيز اهمیت مسئله فلسطين را تضعیف می کرد تا جاییکه از آن به یک مسئله داخلی صرف تعبیر می شد.

" احمد عساف " سخنگوي جنبش فتح در گفت و گو با العالم گفت : در اين چهار سال متحمل زيان هاي زيادي شديم، باريکه غزه بالاترين نرخ فقر و بيکاري را تجربه کرد و مسئله فلسطين اهميت خود را در عرصه بين المللي از دست داد.

در اين ميان رژيم اشغالگر صهيونيستي تنها استفاده کننده از دودستگي گروه هاي فلسطيني بود و با بهره گيري از اين فرصت ، در هر دو بخش فلسطين به ويرانگري پرداخت.

رژیم صهیونیستی از يک سو به غزه حمله کرد و هزاران فلسطيني را آواره ، هزاران تن را شهيد و صدها تن ديگر را اسيرکرد و غزه را تحت محاصره اي کشنده قرار داد.

از سوي ديگر رژیم صهیونیستی ، کرانه باختري را به عرصه توسعه طلبي خود تبديل کرد و به شهرک سازي در اراضي فلسطيني کرانه باختري ادامه داد و علاوه بر آن با تغيير نشانه هاي عربي و اسلامي شهر قدس ، اين شهر را از هويت عربي و اسلامي آن تهي کرد و يهودي سازي پايتخت فلسطين را به حد اعلاي خود رساند به طوري که فلسطينيان در خارج گود قدس قرار گرفتند.

" ياسر منصور " نماينده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين " حماس " در مجلس قانونگذاري در اين باره به شبکه العالم گفت: دودستگي ميان گروه هاي فلسطيني عرصه را براي یکه تازي رژيم صهيونيستي  و تاراج اراضي فلسطيني ها در کرانه باختري فراهم می کرد.

رژيم صهيونيستي به عنوان تنها استفاده کننده از دودستگي فلسطينی ها ، ابايي ازعلني کردن مقاصد خود نداشت و به همين سبب آشکارا اعلام می کرد که با آشتي فلسطيني مبارزه خواهد کرد.

در اين ميان گروه هاي فلسطيني با اين که به وضوح متوجه سوء استفاده اسراييل از دودستگي بودند ، همچنان به چهار سال اختلاف و دودستگي ادامه دادند.

" موفق مطر " نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني در اين زمينه به شبکه العالم گفت : رژيم صهيونيستي همواره به دودستگي فلسطيني دامن مي زد تا بتواند برنامه هاي خود را پيش ببرد.

اينک پس از گذشت چهار سال و تحقق آشتي ملي ، ملت فلسطين حق دارد جشن بگيرد اما در عين حال بايد زخم هايي که بر پيکره اين ملت نشسته است مورد توجه قرار گیرد تا عبرتي براي آينده باشد و از تکرار تجربه تلخ دودستگي جلوگيري شود.

 

پربیننده ترین خبرها