رسانه‌های عبری‌زبان:

«اسرائیل» با توقف جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد

 «اسرائیل» با توقف جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد
شنبه 15 ارديبهشت 1403 - 17:48

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تل‌آویو برخلاف آنچه منتشر می‌شود، با پایان دادن به جنگ در چارچوب توافق احتمالی با حماس، موافقت نخواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رادیو ارتش رژیم اسرائیل امروز شنبه به نقل از یک مقام صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «تل‌آویو با پایان دادن به جنگ در چارچوب هرگونه توافق احتمالی با حماس، موافقت نخواهد کرد.»

این مقام افزود: «آتش‌بس برای آزادی اسیران صورت گیرد یا نگیرد، به هرحال ارتش «اسرائیل» وارد رفح خواهد شد.»

رسانه‌های عبری، از جمله کانال خصوصی 12، روز شنبه گفتند: «خوش‌بینی زیادی وجود دارد که حماس امروز پاسخی مثبت به پیشنهاد مصر ارائه کند با توجه به اینکه آمریکا از طریق مصر و قطر متعهد شد که ارتش اسرائیل به طور کامل از باریکه غزه عقب‌نشینی کند و در پایان 124 روز که دوره آتش‌بس است، جنگ را متوقف کند».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با فشار فزایندهای برای نپذیرفتن توافقی که منجر به پایان دادن به تجاوز و لغو حمله به رفح شود، مواجه است. پیشتر بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر به اصطلاح امنیت داخلی تهدید کردند که در صورت منعقد شدن این توافق، کابینه را منحل خواهند کرد.

اوایل روز شنبه، شبکه مصری «قاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه ناشناس اعلام کرد: «هیأتی از حماس وارد قاهره شده که حاکی از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس در غزه است.»

دوشنبه گذشته، همین شبکه گزارش داد که هیئت حماس قاهره را ترک کرده و همراه با پاسخ کتبی به پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش‌بس در باریکه غزه، دوباره بازخواهد گشت.

پربیننده ترین خبرها