گزارش العالم از ساعت صفر حمله رژیم صهیونیستی به رفح + فیلم

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 14:53

خبرنگار العالم گزارش داد از نخستین ساعت های صبح امروز (دوشنبه) هواپیماهای رژیم صهیونیستی اقدام به پخش اعلامیه در مناطق شرق و جنوب رفح در باریکه غزه کرده و از شهروندان و آوارگان فلسطینی در این مناطق خواسته اند به مناطقی در خانیونس مهاجرت کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، به دنبال دستور تخلیه فوری رفح برای حمله به این منطقه از باریکه غزه، رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که مناطق خانیونس امن هستند و در آنجا خدمات انسانی ارائه می شود.

در همین حال خبرهای منتشر شده از منابع عبری حاکی است که اعضای کابینه رژیم صهیونیستی صبح امروز به اتفاق آرا، آغاز حمله نظامی علیه رفح را تصویب کردند. روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی خاطرنشان کرده که «انتظار می‌رود ظرف چند روز (آینده)»، حمله نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

خبرنگار العالم گزارش داد که هم اکنون شهروندان فلسطینی در رفح با مصائب بسیاری رو به رو هستند و بسیاری از آنها به رغم اوضاع بد آب و هوایی و باران های شدید در حال تخلیه محل و حرکت به سمت مناطق تعیین شده در خان یونس و استان الوسطای غزه هستند.

در این گزارش آمده است جنگنده های رژیم اشغالگر از شب گذشته تا نخستین ساعات امروز صبح استان رفح را زیر آتش گرفته اند و تعدادی از منازل را ویران کرده اند. در این حملات 26 نفر به شهادت رسیده و ده ها نفر مجروح شده اند. این حملات پس از آن آغاز شد که مقاومت فلسطین در واکنش به کشتار غیر نظامیان در غزه، مواضع نظامیان صهیونیست را در کرم ابو سالم با چند موشک هدف قرار داد.

دستور تخلیه فوری رفح برای حمله به این منطقه از باریکه غزه در حالی است که سازمان ملل و دیگر کشورها درباره عواقب حمله زمینی ارتش رژیم اشغالگر به رفح – که بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده است – به این رژیم هشدار داده اند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل روز جمعه گذشته هشدار داد که هر گونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح "منجر به وقوع فاجعه کشتار جمعی" در این منطقه می شود و روند کمک های بشردوستانه به سراسر غزه را مختل می کند.

ینس لارکیه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: هر نوع حمله زمینی رنج و کشتار شهروندان و 1.2 میلیون نفر آواره فلسطینی در منطقه رفح در جنوب باریکه غزه را دو چندان خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها