هشدار سازمان عفو بین الملل درباره بروز فاجعه انسانی در یمن  

هشدار سازمان عفو بین الملل درباره بروز فاجعه انسانی در یمن  
يکشنبه 3 تير 1397 - 20:47

سازمان عفو بین الملل در گزارشی، از تبعات محاصره یمن و در معرض خطر قرار گرفتن جان میلیون ها یمنی خبر داد.

العالم- یمن

سازمان عفو بین الملل در این گزارش با اشاره به شرایط غیر قانونی ائتلاف سعودی برای ورود کالاهای اساسی و کمک ها ،حمله نظامی کشنده به رهبری عربستان به بندر حیاتی شهر الحدیده را عامل  بحرانی شدن شرایط انسانی و نقض قوانین بین الملل دانست.

این سازمان افزود: این اقدام جنایت جنگی است و حمله به الحدیده کشنده و نقض قوانین بین الملل است.

" لین معلوف " مدیر پژوهش های خاورمیانه در سازمان عفوبین الملل گفت : هیچ کس نباید به بحران انسانی یمن بی توجهی کند زیرا زندگی در این منطقه  به آرامی در حال تمام شدن است و میلیون ها یمنی در آستانه گرسنگی هستند و به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

معلوف هم چنین از شورای امنیت و کشورهای هم پیمان عربستان خواست، سازمان ملل  و سازمان های بشردوستانه را برای صدور مجوز جهت ارسال غذا ، سوخت ، دارو و کمک های پزشکی به غیرنظامیان تحت فشار قرار دهند.

این سازمان هم چنین خواهان اعمال محدودیت برای تاخیر در ارسال  واردات تجاری از جمله کالاهای اساسی ارسالی از بنادر یمن مشرف بر دریای سرخ  و صدور اجازه برای بازکردن فرودگاه  صنعاء و هم چنین مجازات مسئولینی شد که برای رسیدن کمک های انسانی مانع تراشی می کنند.

ائتلاف متجاوز از سال 2015 به بهانه ممنوعیت  سلاح بر اساس قطعنامه های  بین المللی ، بازرسی کشتی ها را آغاز کرد و با ایجاد محدودیت ها موجب تاخیر آنها در رسیدن به بنادر یمن مشرف بر دریای سرخ شد و علیرغم راهکارهای سازمان ملل برای تحقیق و بازرسی  هم چنان به فعالیت خود ادامه داد.

217

پربیننده ترین خبرها