تشکیلات خودگردان: همکاری برخی طرف‌ها برای پیشبرد «معامله ترامپ»، خیانت است

تشکیلات خودگردان: همکاری برخی طرف‌ها برای پیشبرد «معامله ترامپ»، خیانت است
شنبه 30 تير 1397 - 22:48

سخنگوی «محمود عباس» تأکید کرد، مادامی که قدس در آتش‌ می‌سوزد، جهان عرب نیز در آتش خواهد سوخت و معامله ترامپ اگر صورت گیرد، تمامی منطقه معامله خواهد شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در خصوص همکاری برخی طرف‌ها برای پیشبرد طرح موسوم به «معامله ترامپ» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، وی در بیانیه‌ای تأکید کرد: «پایداری مردم فلسطین موجب کنار گذاشته شدن «معامله ترامپ» شده است، طرحی که در صورت اجرا، در نهایت منجر به معامله‌ای می‌شد که تمامی مردم و حکومت‌های منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که برخی طرف‌ها منافع عالی مردم منطقه را با ضربه زدن به مواضع اصولی و ملی، به خطر انداخته‌اند و باید در راستای منافع ملی و عربی قدم بردارند.

او ضمن هشدار درباره عواقب اجرای  «معامله ترامپ» گفت: «آشفتگی فعلی منطقه و نابسامانی‌ها نتیجه طبیعی حل نشدن مسأله فلسطین است و مادامی که قدس در آتش می‌سوزد، جهان عرب نیز همچنان خواهد سوخت.»

معامله ترامپ یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها