ادعای روزنامه آمریکایی در مورد همکاری با اخوان

ادعای روزنامه آمریکایی در مورد همکاری با اخوان
سه شنبه 12 دی 1391 - 10:55

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که عصام الحداد معاون رییس جمهور مصر با مایکل بوزنر معاون وزیر خارجه آمریکا برای ساماندهی تغییر دمکراتیک در شمال آفریقا به رهبری اخوان المسلمین دیدار کرده است!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این گزارش که توسط مرکز پژوهشهای روزنامه درباره خاور نزدیک تهیه شده است به محمد بدیع رهبر جماعت، خیرت الشاطر، محمود عزت و عصام الحداد معاونان وی می پردازد.
این روزنامه، درباره الحداد گفت که وی مدیر اول دفتر محمد مرسی رییس جمهور مصر، مشاور ارشد سیاست خارجی و فرستاده مرسی به غرب است.   
نبیل فهمی سفیر اسبق مصر در آمریکا در همین رابطه به این روزنامه گفت: بوزنر از زمان آغاز بهار عربی بیش از یک بار راهی منطقه شد و با شخصیتهای سیاسی در تونس، لیبی و مصر ملاقات کرد.  
وی افزود: ما باید نسبت به گزارشهای آکادمی خاورنزدیک واشنگتن پست محتاطانه برخورد کنیم چون به رغم دقت اطلاعاتش دارای منویات سیاسی مغرضانه نسبت به اعراب است.  
فهمی بعید ندانست که بوزنر با اخوان المسلمین درباره مسائل منطقه بر اساس دو محور گفت وگو کرده باشد که شامل به قدرت رسیدن جریان اسلامی در منطقه و گسترش نفوذ جماعت در مقایسه با سایر گروهها و احزاب اسلامی در منطقه می باشد چون اخوان به خود به عنوان تشکلی فراکشوری می نگرد.
وی با اشاره به حمایت آمریکا از جریان اسلامی و تمایلش به موفقیت این جریان به رغم عدم وجود تفاهم فلسفی میان دو طرف، گفت: شیوه سیاسی آمریکا، بازی با اسب قوی تر و تاثیرگذارتر در یک دوره زمانی خاص است لذا تماس آمریکا با نیروهای اسلامگرای سیاسی در منطقه مولود امروز نیست و از زمان سقوط شاه ایران آغاز شد. 
 

پربیننده ترین خبرها