تلاش آل‌سعود برای کسب مشروعیت با مجلس انتصابی

تلاش آل‌سعود برای کسب مشروعیت با مجلس انتصابی
شنبه 23 دی 1391 - 16:03

قاهره (العالم)- كارشناس و پژوهشگر مصري بااشاره به بحران مشروعیت آل سعود تأکید کرد، مجلس انتصابی به این رژیم مشروعیت نمی دهد.

 "محمد ماهر قابيل" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: حكومت سعودي مبتني بر هيچگونه مشروعيت انتخاباتي نيست، بنابر اين مجلس مشورتي آن كه مبتني بر انتصاب است سبب نمي شود كه رژيم داراي مشروعيت شود.
وي تاكيد كرد كه تلاش پادشاه عربستان سعودي براي احياي مجلس مشورتي و انتصاب 30 زن براي نخستين بار در اين مجلس، به هدف ایجاد مهار بحران كنوني در اين كشور است.
عضو مجمع علمي پژوهش هاي سياسي گفت: عربستان سعودي مدعي است كه نظام حاكم اين كشور مبتني بر نظام اسلامي است؛ این درحالی است که (ساختار) این رژیم در بسياري از موازين و مسائل با اسلام مغايرت دارد. از اين رو، بحران حاكميت در اين كشور پيچيده به نظر مي رسد، و بسيار فراگيرتر از آن است كه بتوان با اقدامات محدود آن را مهار كرد.
وي خاطرنشان کرد: هدف از مجلس مشورتي در عربستان،ايجاد پوششي از دموكراسي براي ديكتاتوري خاندان سعودي است كه بر همه امور تسلط دارند.
قابيل تأکید کرد: رژيم سعودي تلاش كرد خواسته هاي مردمي را در چارچوب طايفه اي يا قبيله اي تعريف و بيان كند، در حالي خواسته هاي مردم در عمل ضرورت و نيازي براي آنها به شمار مي رود و نشات گرفته از اراده واقعي مردم است.
وي گفت: رژيم سعودي مدعي ايجاد تغيير است و در اين باره ظاهرسازي مي كند؛ ولی واقعیت این است که این رژیم توان ايجاد تغيير را ندارد.
Ma.22:40.11
 

پربیننده ترین خبرها