تشديد سلطه آمريكا بر يمن از زمين، هوا و دريا

تشديد سلطه آمريكا بر يمن از زمين، هوا و دريا
يکشنبه 1 بهمن 1391 - 14:49

منابع يمني از پروازهاي گسترده هواپيماهاي نظامي آمريكا حامل تجهيزات و نيروهاي تفنگدار دريايي اين كشورخبر مي دهند؛ اين درحالي است كه بنادر يمن نيز مملو از ناوچه هاي جنگي است.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار شبكه العالم، تشديد حضور نظامي آمريكا در يمن به بهانه مبارزه با تروريسم در حالي است كه نا امني و ترور فرماندهان نظامي يمن همچنان ادامه دارد.
مردم يمن افزايش شمار نيروهاي آمريكايي دركشورشان به بهانه مبارزه با تروريسم و محافظت از سفارت آمريكا در صنعا را با نگراني دنبال مي كنند.
ورود نيروهاي تفنگدار دريايي آمريكا به يمن همراه با هواپيماهاي حامل ادوات، سلاح و دستگاه هاي ويژه جاسوسي و اطلاعاتي ادامه دارد؛ و اين روند در برهه اخير افزايش قابل ملاحظه اي يافته است.
از سوی دیگر اطلاعات تاييد شده از احداث پايگاه هاي نظامي جديد آمريكا درخاك يمن و كنترل واشنگتن بر آبها و سواحل اين كشور حكايت دارد كه مملو از ناوچه هاي جنگي آمريكايي حکایت دارد.
"محمد فخر" فعال سياسي يمني به شبكه خبري العالم گفت: آمريكا خواهان ايجاد هرج و مرج هدفمند در يمن است تا اين كشور را به پاكستان ديگري تبديل كند.
برپايه اين گزارش، آمريكا از پايين بودن سطح اقتصادي در يمن و بي ثباتي اوضاع امنيتي در اين كشور كه تاكنون باعث قرباني شدن هزاران يمني شده است، سوء استفاده مي كند؛ بويژه كه روند ترور افسران ارتش و افسران امنيتي كارآمد و مخالف دخالت هاي خارجي افزايش يافته است.
آمريكا با هواپيماهاي بدون خلبان خود تهديد آشكاري براي يمني ها به شمار مي رود به گونه اي كه راكت هاي اين هواپيماها تاكنون جان صدها نفر را گرفته است و واشنگتن با برگه شمال و جنوب يمن بازي و از آن براي فشار بر مراكز تصميم گيري در يمن استفاده مي كند تا اين مراكز تصميماتي را در تضاد با اهداف انقلاب يمنيها بگيرد؛ امري كه كارشناسان آن را غيرقانوني و بر خلاف منافع يمن مي دانند.
"عبدالحكيم القحفه" كارشناس امنيتي در وزارت كشور يمن، در مصاحبه با شبكه العالم تأکید کرد: اين تصميمات غيرمنطقي و غيرقانوني است و معتقدم بايد همگان درك كنند كه مرحله انتقالي در تاريخ ملت ها يك مرحله سرنوشت ساز به شمار مي رود.
اين درحالي است كه رفتارهاي مداخله گرانه و تحريك آميز "جرالد فايرستاين" سفير آمريكا در يمن هر روز بيشتر مي شود وهمه گروه ها و جريان هاي يمني اين امر ناراضي هستند .
گروه هاي يمني سخنان و اقدامات مغاير با عرف ديپلماتيك سفير آمريكا را دخالتي آشكار در تصميم گيري در يمن و حاكميت ملي اين كشور مي دانند به گونه اي كه وي با اين اظهارات و اقدامات نقش حاكم نظامي را در يمن بازي مي كند.
"عبدالله الحوثي" از استادان دانشگاه در يمن به شبكه خبري العالم گفت: رفتار سفير آمريكا در يمن توجيه پذير نيست ولي در اين زمينه حمايت هاي هواداران يمني وي بيشتر مورد انزجار است زيرا اين هوادارانش هستند كه بستر گسترده اي را براي وي مهيا كرده اند كه در يمن اينگونه جولان بدهد.
برپايه اين گزارش، تظاهرات ضد دخالت هاي آمريكا در يمن گسترده تر شده است؛ زيرا اهداف اعلام نشده حضور آمريكا در يمن هم اكنون برای یمنی ها آشكار شده است و افكار عمومي يمن نارضايتي و تنفر شديدي از واشنگتن دارند.
AM - 19 - 20:54
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها