مخالفت "جبهه خلق" با طرح قطر درباره فلسطین

مخالفت
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 08:44

مسئول "جبهه خلق براي آزادي فلسطين" در خارج، در واكنش به ارائه طرح صلح عربي تعديل شده از سوي قطر به نمايندگي از كشورهاي عربي، تاكيد كرد: ما ضمن مخالفت قاطعنه با اين موضع كشورهاي عربي، اعلام مي كنيم كه ملت فلسطين با اين قبیل رويكردها مخالف است.

ماهر الطاهر روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم، درباره طرح صلح عربي "تعديل شده" خاطرنشان كرد: جبهه خلق براي آزادي فلسطين خواهان بازنگري جدي و ريشه اي در همه رويكردها و خط مشي هاي سياسي فلسطين است كه طي 20 سال گذشته به كار گرفته شده است.

"حمد بن جاسم" نخست وزير قطر در جريان گفت وگوي اخير "جان كري" وزير خارجه آمريكا با هيأتي از نمايندگان اتحاديه عرب در واشنگتن، طرحي را در خصوص تبادل اراضي بين صهيونيستها و فلسطيني ها مطرح كرد كه با استقبال آمريكا و رژيم صهيونيستي همراه شد.

 

مسئول جبهه خلق براي آزادي فلسطين در خارج، در واکنش به این طرح قطر، با بيان اين كه رژيم صهيونيستي طرح موسوم به "طرح صلح عربي" را به زباله داني انداخته است، تاكيد كرد كه بايد چارچوب‌ها و رويكرد‌هاي سياسي فلسطيني‌ها از نو تعريف شود.

وي گفت: در حالي قطر به نمايندگي از اتحاديه عرب درباره طرح صلح عربي تعديل‌شده درخصوص تبادل اراضي سخن مي گويد كه كشورهاي عربي بايد پیشنهاد موسوم به "طرح عربي" را از دستور كار خود خارج كنند، زيرا رژيم صهيونيستي ظرف 20 سال گذشته هيچگاه به آن عمل نكرد و آن را به زباله داني انداخت.

 

الطاهر تصريح كرد: مقامات صهيونيست به طور رسمي اعلام كرده اند كه اين طرح براي آنها پشیزی ارزش ندارد، با اين وجود پس از افزايش شهرك سازي، يهودي سازي قدس، اشغال مناطق فلسطيني بار ديگر طرحي موسوم به "طرح صلح عربي" از سوی برخی کشورها مطرح مي شود تا امتيازهاي ديگري به رژيم صهيونيستي داده شود و این امر بسيار خطرناك است.

وي گفت: رژيم صهيونيستي همواره رسماً اعلام كرده است كه خواهان تسلط بر همه چيز است. اين رژيم با حق بازگشت آوارگان فلسطيني مخالفت مي كند، درصدد تسلط كامل بر قدس است و با عقب نشيني از اراضي اشغالي سال 1967 مخالفت مي كند.


ماهر الطاهر تاكيد كرد: در وهله اول، لازم است به طور اساسي و ريشه اي درباره فرايند و رويكردهاي سياسي كه به هيچ وجه به نفع مردم فلسطين نبوده است، تجديد نظر شود. اين رويكردها به رژيم صهيونيستي فرصت مناسب داد تا با شهرك سازي شرايط مورد نظر خود را در عرصه جغرافيايي و سياسي تحميل كند.
00:17:39.19

پربیننده ترین خبرها