مفتي اهل سنت عراق:

سكوت دربرابر تعدي به صحابه درسوريه جايزنيست

سكوت دربرابر تعدي به صحابه درسوريه جايزنيست
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 21:33

بغداد(العالم)- مفتي اهل سنت و جماعت عراق با انتقاد از سكوت سازمانهاي اسلامي در قبال تعدي به آرامگاه "حجر بن عدي" از صحابه پيامبر اكرم (ص) در سوريه هشدار داد كه اقدام نكردن در اين زمينه باعث بروز فتنه ميان مسلمانان مي شود.

شيخ مهدي الصميدعي روز جمعه به شبكه خبري العالم گفت: به طور حتم نبش قبر يا تخريب مزارهاي مقدس جايز نيست چون تعدي به حقوق شرعي است.
الصميدعي افزود: دين اسلام و پيامبر گرامي آن حضرت محمد (ص) حدود شرعي را مشخص فرموده اند، لذا تعدي به قبر ميت مجاز نيست به ويژه مزار شخصي كه با اميرالمومنين امام علي (ع) در يك صف ايستاد و از اهل بهشت است.
وي ادامه داد: تعدي به اين مزار، اقدامي به دور از شئونات اسلامي است و اميدواريم در ميان مسلمانان تكرار نشود به ويژه عده اي كه باطل را در دين الهي، مشروع مي دانند، داراي هواهاي نفساني در چنين اموري هستند.
اين روحاني عراقي يادآور شد: مخالفان يا غيرمخالفان ممكن است در دام فتنه بيفتند لذا بايد تفاوت ميان خواسته هاي دنيوي و حقوق شرعي كه خداوند متعال آن را وضع فرموده است، درك نمايند چه اينكه تعدي از اين قوانين جايز نمي باشد.
الصميدعي گفت: بهاي سكوت سازمانهاي اسلامي را در قبال اينگونه اقدامات مسلمانان مي پردازند خصوصا كه ممكن است پس از اين حادثه، مساجد، حسينيه ها و عبادتگاهها منفجر شود و عبادت كنندگان در آن كشته شوند، لذا تمام عقلا بايد براي خاموش كردن آتش فتنه و قبل از آنكه مشكلي در صفوف امت اسلامي ايجاد شود، نسبت به اينگونه مسايل واكنش نشان دهند و در رد آن آشكارا سخن بگويند.


خبرنگار شبكه العالم در سوريه روز پنج شنبه(12 ارديبهشت ماه 1392) به نقل از منابع سوري گزارش داد، عناصر افراطي وابسته به گروه هاي تكفيري و تروريستي آرامگاه "حجر بن عدي" را در شهر "عدرا" در استان "ريف دمشق" تخريب كردند و پيكر وي را كه به گفته شاهدان هنگام خارج كردن از قبر كاملا سالم و مانند روز اول بوده و هيچ تغييري نكرده بود، به مكاني نامعلوم منتقل كردند.

FF-03-15:35


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها