نماینده مجلس سوریه:

سوریه محل امنی برای تروریست ها نیست

سوریه محل امنی برای تروریست ها نیست
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 - 21:37

دمشق(العالم)- رییس کمیته آزادی های مجلس سوریه گفت: غرب دریافته قادر به تحمیل شروطش به سوریه نیست و به ویژه پس از افشای استفاده افراد مسلح از سلاح شیمیایی، سوریه نمی تواند مکان امنی برای تروریست های مورد حمایت غرب باشد.

"بدیع صقور" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: آمریکایی ها دریافته اند که روند افراط گرایی در سوریه که از آن پشتیبانی می کنند، به نفعشان نبوده و اقدامات شان در سوریه بی نتیجه است.
بنا بر اظهارات صقور، مشروعیت غرب درباره جدیت در زمینه توافق با روسیه برای حل بحران سوریه و برگزاری کنفرانس بین المللی بر اساس سند ژنو، امروز در بوته آزمایش قرار دارد. 
وی خاطر نشان کرد: اخبار منتشره توسط رسانه های گروهی درباره دستیابی روسیه به توافق با آمریکا درباره سوریه ثابت می کند که مسکو در زمینه حل بحران سوریه جدی است اما سخن آمریکایی ها با عملشان یکی نیست لذا باید اعزام تروریست و سلاح را به منظور جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه، متوقف کنند.   
به گفته نماینده پارلمان سوریه، غربی ها و به ویژه آمریکایی دریافتند که دوستان سوریه در مواضع شان در قبال این کشور کاملا شفاف هستند لذا وزیر خارجه ایران تاکید کرد که کشورش هرگز از دفاع از سوریه دست بر نمی دارد.    
صقور یادآور شد: تروریست های مسلح از اقصی نقاط جهان به سوریه آمده اند تا منویات غرب و همپیمانانشان در منطقه را اجرا نمایند، لذا تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، ارتباط کامل تروریست های در حال جنگ در سوریه با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را نشان داد. 
وی تصریح کرد: دربها در سوریه به روی غرب بسته شده و غربی ها قادر نیستند به گروه های تروریستی و راه حل نظامی در سوریه تکیه کنند. 
 رییس کمیته آزادی های مجلس سوریه در ادامه از سکوت غرب و کشورهای عربی حامی تروریسم، در قبال گزارش سازمان ملل متحد درباره استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی، انتقاد و یادآور شد: این موضوع نشانه دست داشتن کشورهای مزبور در همراهی جنایات تروریست ها در سوریه است.
وی، غرب و کشورهای عربی هم پیمان با تروریست ها را به سوق دادن مخالفان به سوی گفت وگو با نظام دمشق، توقف ارسال سلاح و جلوگیری از اعزام افراد مسلح به سوریه فراخواند.
MKH-8-11:34

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها