استقبال دمشق از سفر هیأت تحقيق درباره سلاح شيميايي

استقبال دمشق از سفر هیأت تحقيق درباره سلاح شيميايي
جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 10:52

العالم - معاون وزير خارجه سوريه از آمادگی مجدد دمشق برای سفر هيات بين المللي تحقيق سازمان ملل در استفاده از سلاح شيميايي در منطقه خان العسل سوريه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبري شبکه العالم، "فيصل مقداد" با تاکید بر این که دولت سوریه آمادگی دارد تا با گروه تحقیق سازمان ملل درخصوص استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل همکاری کند، گفت: "ما همچنان آماده استقبال از هياتي هستيم كه بان كي مون براي تحقيق در حوادث خان العسل در سوريه تعيين كرده است".

 

وي همچنين در قسمتی دیگر از سخنان خود درخصوص پاسخ ارتش سوریه به حملات هوايي رژیم صهیونیستی به خاك سوريه، تصریح کرد: سوريه به هر حمله جديد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري "فرانس پرس"، مقداد خاطرنشان كرد كه "دستور پاسخ فوري به هرگونه تجاوز جديد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه صادر شده و پاسخ ما به رژیم صهیونیستی خيلي بي رحمانه و دردناك خواهد بود و سران این رژیم بايد اين مساله را بدانند که سوريه تحت هيچ شرايطي اجازه تكرار اين اقدامات از سوي رژیم صهیونیستی را نخواهد داد".

 

معاون وزير خارجه سوريه ادعاهاي رژيم صهیونیستی مبني بر اينكه حملات هوايي این رژیم، انبار سلاح هاي ايراني براي حزب الله را هدف قرار داده است، تكذيب كرد.

وي تصريح كرد: ايران و حزب الله در سوريه حضوري ندارند و هيچ سلاحی نیز از سوریه به حزب الله ارسال نمی شود چرا که در شرایط فعلی خود سوریه نیاز به سلاح دارد و بعضا باید از خارج تامین شود، از این رو سوریه تمايل ندارد كه سلاح مورد نیازش را به كشور ديگري منتقل کند.

 

مقداد درباره تماس تلفني "ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از حملات هوايي به خاک سوریه نیز گفت: پوتين به نتانياهو گفت که "بس است" زيرا اين حملات "تمام منطقه خاورميانه را در معرض خطر قرار مي دهد و اين اقدامات بايد متوقف شود".

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها