مقام سوری:

بحران سوریه، در راستای منافع صهیونیسم است

بحران سوریه، در راستای منافع صهیونیسم است
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 17:41

دمشق، العالم- معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه، بحران تحمیلی به کشورش را در جهت تامین اهداف و منافع صهیونیسم دانست.

 "خلف مفتاح" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اقدام شماری از کشورها به منظور مانع تراشی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه را محکوم کرد و گفت: بحران سوریه، در چارچوب اهداف رژیم  صهیونیستی و بین المللی بوده و بر خلاف ادعای غرب، به هیچ وجه به مصلحت ملت سوریه نیست.     

 
مفتاح افزود: قطر و ترکیه با رد روش های سیاسی برای حل بحران سوریه، فقط به گزینه های نظامی می اندیشند و به هیچ وجه مایل به تحقق امنیت و ثبات در سوریه نیستند تا منافع غرب، صهیونیسم و برخی کشورهای مجری منویات غربی - صهیونیستی در منطقه تامین شود. 
وی ادامه داد: تلاش اخیر قطر برای صدور قطعنامه ضد سوری، هرچند در روند بحران سوریه ارزش اجرایی، سیاسی یا حقوقی ندارد، اما نشانه مانع تراشی دوحه در مسیر حل مسالمت آمیز بحران سوریه و ایجاد  فضای منفی در مسیر برگزاری کنفرانس ژنو است.   


مفتاح یادآور شد: سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان،  پارلمان بین المللی نیست که در آن آراء برابر باشد بلکه این سازمان زیر سلطه آمریکا قرار داشته و به نوعی مرهون قدرت مالی و نظامی شماری از کشورهای عربی، آمریکایی و اروپایی است.  
وی با اشاره به تغییر نگرش برخی کشورها در خصوص بحران سوریه، تصریح کرد: جهان در حال درک ابعاد بحران سوریه است و متوجه شده موضوع آنقدر که به تمایلات کشورها در سوریه مربوط است به ملت سوریه مربوط نمی شود.


مفتاح رای گیری اخیر ضد نظام سوریه در سازمان ملل را نشان دهنده نفوذ مالی و سیاسی آمریکا و برخی کشورهای عربی در این نهاد بین المللی دانست.     
این شخصیت سوری، خاطر نشان کرد: ما نیازمند ژنو سوری هستیم نه ژنو آمریکایی، چون هدف طرف هایی که خواستار برگزاری ژنو آمریکایی شدند، محکوم کردن نظام سوریه است، امری که با حل سیاسی بحران این کشور مغایرت دارد.   


وی افزود: کنفرانس ژنو باید مبتنی بر مفاد طرح کوفی عنان (نماینده سابق دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه) مانند آتش بس، توقف خشونت، آغاز روند سیاسی، عدم مداخله بیگانگان در امور سوریه به ویژه در زمینه ریاست جمهوری باشد. 
Swh -05-12-03
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها