برخورد با علما، سنت دیرینۀ رژیم آل خلیفه

برخورد با علما، سنت دیرینۀ رژیم آل خلیفه
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 22:32

العالم - یکی از رهبران جمعیت عمل اسلامی بحرین، برخورد خشونت آمیز رژیم آل خلیفه با علمای این کشور را سنت این رژیم دانست که به علت اهمیت دینی و ملی علما صورت می گیرد.

سید "جعفر العلوی" دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به فهرست بلندبالایی از علمای بحرینی که یا از رژیم آل خلیفه آزار دیده یا در زندان های این رژیم به سر می برند، اظهار داشت: متاسفانه شمار زیادی از علمای بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه مورد آزار و اذیت  قرار می گیرند یا مانند شیخ "عبدالامیر الجمری" در زندان آل خلیفه به سر می برند و تعدادی زیادی نیز در زندان های این رژیم به شهادت رسیده اند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر 11 نفر از علمای دینی بحرینی در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برند، افزود: امروز نیز علامه "احمد الماجد" از علمای بحرین، توسط دستگاه قضایی آل خلیفه محاکمه و به 15 سال زندان محکوم شد در حالی که ایشان خطیب و سخنرانی شاخص و شناخته شده ای می باشد که از جایگاه مهم دینی و اجتماعی در بحرین برخوردار است.

 

العلوی با اشاره به تجاوز آشکار عناصر رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، آن را به مثابه مقابله با تمام مردم بحرین و افکار عمومی این کشور دانست و گفت: در حال حاضر، رژیم آل خلیفه اصل انقلاب مردم بحرین را هدف قرار داده تا بتواند آن را خاموش کند.

 

وی ادامه داد: از یک ماه و نیم پیش تاکنون حملات امنیتی به منازل و مناطق مسکونی انقلابیون در دستور کار نیروهای رژیم آل خلیفه قرار گرفته و شمار بازداشت شدگان، از زمان آغاز گفت وگوها با نمایندگان رژیم افزایش چشمگیری یافته است که در راس همه این جنایات حمله ماموران رژیم آل خلیفه، به منزل بزرگ ترین شخصیت دینی و سیاسی بحرین را شاهد هستیم تا رژیم به زعم خود بتواند صدای مردم را خاموش  و فتیله انقلاب را پایین بکشد.

 

این مقام جمعیت عمل اسلامی بحرین در پاسخ به این سئوال که "آیا رژیم آل خلیفه در واکنش به خشم گسترده مردم بحرین و جهان اسلام از بازداشت شیخ عیسی قاسم و محکومیت حمله به منزل این مرجع تقلید بحرینی از رفتار خود ابراز پشیمانی می کند، یا نه؟"، گفت: رژیم آل خلیفه در اقدامات سبک سرانه خود در قبال مردم بحرین به هیچ وجه بازنگری نمی کند همانگونه که پادشاه بحرین، در سخنرانی خود در لندن گفت که "نظام بحرین با عده معدود و پراکنده طرف است" که این موضوع نشان دهنده اوج ظلم و طغیان رژیم آل خلیفه است.

 

وی ادامه داد: در واقع رژیم آل خلیفه گمان می کند که می تواند شخصیت ها و علمای بحرینی را در زندان های خود نگه دارد و نام آنها را از اذهان عمومی پاک کند، همانند سیاستی که آل سعود در بازداشت شیخ نمر آل نمر اتخاذ کرد.

 

 العلوی تاکید کرد: رسانه های وابسته به رژیم آل خلیفه، پس از آن که متوجه واکنش گسترده داخلی و خارجی به بازداشت شیخ عیسی قاسم شدند، تصمیم گرفتند که بدنام کردن این عالم وارسته را در دستور کار خود قرار دهند و به توهین به ساحت ایشان در رسانه ها روی آوردند که در اعتراض به این رویکرد، علمای بحرین و به ویژه سید الغریفی دست به تحصن زدند، زیرا مواضع شیخ عیسی قاسم در دفاع از انقلاب و مساله و دغدغه مردم بحرین است و مردم را به ادامه پایمردی تا تحقق اهداف قانونی خود دعوت می کند.

14:57.20
26

پربیننده ترین خبرها