وزیر اطلاع رسانی سوریه:اتحادیه عرب عذرخواهی کند

وزیر اطلاع رسانی سوریه:اتحادیه عرب عذرخواهی کند
جمعه 3 خرداد 1392 - 22:20

وزیر اطلاع رسانی سوریه، ایفای نقش اتحادیه عرب در سوریه را به عذرخواهی این اتحادیه از دمشق مشروط كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزعبی روز جمعه در همین خصوص تصریح كرد: اتحادیه عرب برای اینكه در این كشور ایفای نقش كند، ابتدا باید از مواضع گذشته‌ خود در قبال دمشق عذرخواهی و قطعنامه های قبلی خود كه علیه سوریه صادر شده بودند را لغو كند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه در همین خصوص با بیان اینکه اتحادیه عرب در نبود سوریه یك مؤسسه ناكام است كه تركیب سیاسی و حقوقی آن به بازنگری نیاز دارد؛ تصریح كرد: اتحادیه عرب در هیچ قضیه قومیتی جایگاهی ندارد زیرا خردورزی و متانت خود را از دست داده و از اصول قومیتی عبور كرده است.
الزعبی همچنین ابراز امیدواری كرد اعراب شرافتمندی كه در اتحادیه عرب حضور دارند به سیطره پولهای سیاسی و تروریسم پایان دهند.
وی همچنین با انتقاد از نقشی كه اتحادیه عرب تاكنون در بحران سوریه ایفا كرده، افزود: نقش اتحادیه عرب در سوریه تاكنون نقشی خرابكارانه و غیر قابل قبول بوده چرا كه مبنای همه تلاشهای این اتحادیه بر از بین بردن راهكار سیاسی در این خصوص استوار بوده است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه در همین خصوص تأكید كرد: ما به برخی اعضای اتحادیه عرب و نقش آنها در حال و آینده اعتماد نداریم. وی در ادامه سخنان خود از نقش قطر در اتحادیه عرب نیز بشدت انتقاد كرد.
زعبی گفت: قطر قطعنامه ۱۳۷۳سازمان ملل متحد در خصوص مبارزه با تروریسم را با حمایت از تروریستها نقض می كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها