با پیوستن 20 عضو ائتلاف ایاد علاوی به دولت قانون

فضای سیاسی عراق به نفع مالکی تغییر کرد

فضای سیاسی عراق به نفع مالکی تغییر کرد
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 08:35

نمايندگان ائتلاف العراقيه در استان كربلاي معلي با جدا شدن از آن به ائتلاف دولت قانون پيوستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمايندگان ائتلاف العراقيه در استان كربلاي معلي در اقدامي غيرمنتظره از اين ائتلاف جدا شدند و به فراكسيون ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري المالكي پيوستند.

اين 20 نماينده ائتلاف العراقيه با صدور بيانيه اي اين اقدام را واكنش به رفتارهاي اياد علاوي رهبر اين ائتلاف دانستند كه با حركت در جهت خلاف دولت، مي كوشد مشكل آفريني كند.
اين نمايندگان پارلمان عراق در بيانيه خود اعلام كردند: اين اقدام به علت اقدامات علاوي كه براي مشكل آفريني و ايجاد بحران، ائتلاف العراقيه را در راهي عكس خط سير دولت عراق پيش مي برد، انجام شد.
در اين بيانيه آمده است: ما 10 نفر از اعضاي كميته مركزي و اعضاي شاخه ائتلاف العراقيه در كربلا خروج خود از ائتلاف العراقيه را اعلام مي كنيم.
اين بيانيه از "رفتار غيرمسئولانه، مسئولان شاخه ائتلاف العراقيه در كربلا و هماهنگ كننده دفتر سياسي در كربلا و اقدام آنها در به حاشيه راندن اعضاي ائتلاف" انتقاد كرد و گفت: ما تصميم به تشكيل تشكل ملي مستقل گرفتيم و پيوستن خود به ائتلاف دولت قانون را براي تكميل طرح ملي خويش كه در راستاي آن تلاش مي كنيم، اعلام مي نماييم.
اين درحالي است كه عواطف العتابي عضو كميته مركزي ائتلاف العراقيه درسخناني مطبوعاتي گفت: كساني كه در رسانه ها ظاهر شده و خروج خود از ائتلاف العراقيه را اعلام كردند اصلا وابسته به اين ائتلاف نيستند.
وي افزود: برخي از اين افراد بيش از 10 روز پيش از شاخه ائتلاف العراقيه در كربلا بركنار شده اند و بيانيه آنها يك دروغ پردازي رسانه اي باطل است.
انشعاب جديد از ائتلاف العراقيه در راستاي انشعاب هاي ديگري است كه اين ائتلاف تاكنون شاهد آن بوده است.
ائتلاف العراقيه سال گذشته نيز شاهد موارد زياد انشعاب اعضاي خود در استان هاي بصره، ديوانيه، ذي قار و ديالي بود به گونه اي كه تعداد اعضاي اين ائتلاف به كمتر از نيمي كاهش يافت و همين امر نيز حضور سياسي و تاثيرگذاري آن درعرصه عراق را كاهش داد.
رياست ائتلاف العراقيه را اياد علاوي برعهده دارد كه عربستان سعودي از حاميان اصلي وي به شمار مي رود.
ائتلاف العراقيه مهمترين جناح مخالف دولت المالكي در عراق است و در مسير برقراري امنيت در اين كشور كارشكني هاي بسیاری انجام مي دهد و بسیاری از اعضای آن از بعثی های سابق هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها