ارتش سوريه براي آزادسازي حلب آماده مي شود

ارتش سوريه براي آزادسازي حلب آماده مي شود
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 13:34

ارتش سوريه با بسيج نيروها و امكانات نظامي خود در اطراف شهر حلب خود را براي يورش و پاک‌سازي اين شهر از دست شورشيان مسلح آماده مي كند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار سوريه نوشت كه ارتش سوريه در انتظار يكسره شدن نبرد در شهر القصير است تا جبهه ديگري را در حلب بگشايد.
اين روزنامه براساس برخي اطلاعات امنيتي فاش كرد كه ارتش سوريه درحال بسيج و گردهم آوردن نيروهاي خود در اطراف شهر حلب و محاصره آن به عنوان مقدمه اي براي يورش به اين شهر و آزاد سازي آن از دست شورشيان مسلح است كه اين شهر را از اواخر ماه ژوئيه (تيرماه) در كنترل خود دارند.
برخي منابع از راهبرد جداسازي مناطق در مهمترين استان هاي سوريه براي جلوگيري از تداوم رسيدن كمك هاي لجستيكي به افراد مسلح مستقر در اين مناطق پيش از ورود به آنها حكايت دارد و تا آغاز نبرد حلب روزهاي اندكي باقي مانده است.
روزنامه الاخبار افزود كه اگر اين كار صورت گيرد، اين امر به معناي بازپس گيري زمام امور در مهمترين استان‌های سوريه از سوي نيروهاي ارتش اين كشور خواهد بود.
يكي از اين دو استان يعني حمص بزرگترين استان سوريه است كه تا چندي پيش از آن به عنوان به اصطلاح "پايتخت انقلاب سوريه" نام برده مي شد كه در انتظار نبردي بعد از نبرد القصير است كه دير يا زود به نفع نظام سوريه يكسره خواهد شد؛ نظامي كه حمله‌اي را براي از بين بردن باقي مانده‌هاي افراد مسلح در چند روستاي ريف شام نظير داريا، جوبر، بساتين برزه و دمر به راه انداخته است.
اين منابع ارزيابي مي كنند كه نزديك به 20 هزار فرد مسلح شهر حلب را در كنترل خود دارند.
برخي بازرگانان سوريه در گفتگو با روزنامه الاخبار از داستان انتقام جويي قديمي بين تركيه و شهر حلب سخن گفته و تاكيد كردند كه تركيه بيشترين سود را از ويراني شهر حلب مي‌برد زيرا به گفته آنها، سياست و اقتصاد دو بازوي همراه هم هستند.
به گفته اين بازرگانان، شهر حلب با ديگر شهرها متفاوت است و انگيزه تركيه براي ويران شدن شهر حلب نيز به خاطر خطر بزرگي است كه اين شهر براي اقتصاد تركيه دارد.
بايد توجه داشت كه بيشترين سود راهبردي افراد مسلح مخالف در كنترل بر شهر حلب از فلج كردن اقتصاد سوريه و بالابردن قيمت‌ها فراتر نمي رود اما از نظر نظامي به گفته خود مخالفان سوري، فايده‌اي ندارد اما در اين ميان بايد به حمايت اقتصادي ايران و چين و روسيه از نظام سوريه اشاره كرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها