عراق خونبارترین روزهای خود را می گذراند

عراق خونبارترین روزهای خود را می گذراند
جمعه 10 خرداد 1392 - 14:47

العالم - آمار تلفات حملات تروريستي و خشونت بار عراق در ماه مي (10 اردیبهشت تا 10 خرداد) به بيش از 600 نفر رسيده و بدین ترتیب خشونت های این کشور به طور متوسط روزانه 20 نفر را به کام مرگ کشانده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن بیش از 95 تن، آمار تلفات خشونت های عراق در سی روز ماه می به بیش از 600 تن رسید؛ روز گذشته خشونت ها در بغداد 23 کشته و 79 زخمی بر جای گذاشت و در مناطق دیگر نیز 9 تن کشته شدند و 16 تن مجروح تا بدین گونه در ماه می روند خشونت ها در عراق شدت گیرد.

 

روز چهارشنبه نیز در بغداد 28 تن جان خود را از دست دادند که 16 نفر از آنها در جریان برگزاری یک جشن عروسی کشته شدند.

 

در این حال مارتين كوبلر نماينده دبير كل سازمان ملل متحد در عراق درباره وخامت اوضاع امنيتي در این کشور هشدار داد و دلیل خشونت های طایفه ای را وضعیت سیاسی کشور دانست؛ كوبلر با صدور بيانيه اي افزود: اگر عراقي ها فورا راهی برای خروج از بحران پیدا نکنند، هر لحظه امکان نابسامان شدن اوضاع کشور وجود دارد.

 

هوشيار زيباري وزير خارجه عراق نیزز روز گذشته در نشستي مطبوعاتي در بغداد پیش بینی کرد که در صورت تداوم نابسامانی سیاسی در این کشور وضعیت وخیم تر شود.

 

زیباری ضمن تاکید بر نگرانی جامعه بین الملل از اوضاع عراق، بر مسئوليت دولت در جلوگيري از وقوع جنگ طايفه اي در كشور تاكيد كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها