کشتن شیخ شحاته، اقدامی در جهت منافع صهیونیسم

کشتن شیخ شحاته، اقدامی در جهت منافع صهیونیسم
دوشنبه 3 تير 1392 - 23:11

دبیرکل حزب العمل الجدید مصر، کشته شدن شیخ "حسن شحاته" از علمای شیعه در مصر به دست افراد تندرو را تقبیح کرد و آن را جنایتی در خدمت به دشمن صهیونیست و آمریکا دانست.

دکتر "مجدی قرقر" دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: ائتلاف صهیونیسم – آمریکا سیاست خود را بر پایه بهره کشی از طائفی گری و مذهب محوری در کشورهای منطقه استوار کرده است و در این میان، برخی با عملکرد خود، در جهت از هم گسستن امت اسلامی از طریق طائفی گری و فتنه انگیزی مذهبی گام بر می دارند.

به گفته وی، احتمال دارد ماجرای الجیزه که به کشته شدن شیخ شحاته و همراهانش منجر شد، مورد سوء استفاده قرار گیرد و به صف آرایی شیعیان و سنی های مصر در برابر یکدیگر منجر شود.

دبیرکل حزب العمل الجدید مصر خواهان فصل الخطاب قرار گرفتن قانون اساسی شد تا مصر به جنگل تبدیل نشود، چرا که ترور شیخ حسن شحاته، واقعه ای در جهت ایجاد هرج و مرج در مصر است که هدف از آن کشاندن کشور به خشونت مسلحانه است.

وی ادعای توهین شیخ شحاته به برخی از صحابه را توجیه قابل قبولی برای خشونت و کشتن وی به این شیوه ندانست و تحقیق فوری در خصوص این جنایت و مجازات عاملان آن را خواستار شد.

دکتر مجدی قرقر سازمان های امنیتی مصر را به کوتاهی متهم کرد و گفت: نشانه هایی مبنی بر احتمال وقوع چنین حوادثی در کشور وجود داشت و مقدماتی برای آن شکل گرفته بود و وظیفه سازمان های امنیتی بود که اقداماتی در این جهت انجام دهند و تدابیر احتیاطی لازم برای جلوگیری از وقوع چنین جنایت هایی را اتخاذ کنند.

شیخ حسن شحاته از علمای بارز مذهب جعفری در مصر بود. وی شب گذشته در حال آماده سازی مقدمات برگزاری جشن نیمه شعبان، سالروز میلاد امام زمان ( عج ) در منزلی در روستای ابومسلم در استان الجیزه بود که شماری از جوانان روستا به تحریک گروه های وهابی و سلفی تکفیری با بمب های بنزینی و سلاح های سرد به این منزل حمله ور شدند و شیخ شحاته و سه تن از همراهانش را به شهادت رسانده و پیکر آن ها را مثله کرده در خیابان بر زمین کشیدند و منزل مذکور را آتش زدند.

دادستان کل مصر، دستور تحقیق فوری در خصوص این جنایت را صادر کرد و محافل مختلف مصر این جنایت را به شدت محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها