گزارش العالم از شكست گروهك شيخ افراطی در لبنان

گزارش العالم از شكست گروهك شيخ افراطی در لبنان
سه شنبه 4 تير 1392 - 23:17

منطقه اي كه به ميدان امنيتي الاسير شيخ افراطی سلفي معروف شده بود، سرانجام به تصرف ارتش لبنان در آمد.

خبرنگار شبكه العالم روز سه شنبه در گزارشی از محل درگيري در شهر صيدا تأکید کرد، به دليل سنگر گرفتن عناصر گروهك الاسير در ساختمان هاي منطقه معروف به ميدان امنيتي شيخ سلفي، و استفاده از آن براي حمله به ارتش و غير نظاميان؛ اين منطقه پس از درگيري ارتش با اين گروه تروريستي به ويرانه اي تبديل شده است.
بنابر اين گزارش، اجساد عناصر مسلح گروهك الاسير در جاي جاي منطقه بر زمين افتاده بود. آن ها مسجد منطقه را به انبار سلاح و مهمات و مواد منفجره تبديل كرده بودند.هيچ چيز پنهان نيست و سلاح همه جا پخش شده؛ همه این مسائل بيانگرشرايط دشواری است كه در اين منطقه جريان داشت.
در واقع "احمد الاسير" سلفي تندرو لبناني در حال سوق دادن این کشور به سوی جنگی تمام عیار بود، ولی ارتش لبنان با سركوب اين گروه جلوي این فاجعه را گرفت.
"ماربشاره پتروس الراعي" كاردينال ماروني در لبنان، پيش از اين به هنگام محكوم كردن اقدامات تروريستي گروه احمد الاسير، گفته بود: ما تعرض و تجاوز به ارتش لبنان در صيدا يا هر جاي ديگر لبنان را به شدت محكوم مي كنيم زيرا تجاوز به ارتش لبنان، تجاوز به تمام لبنان است.
اما "شيخ سالم الرافعي" رئيس انجمن علماي مسلمان در لبنان، ارتش را در قبال شكست ابتكار اين انجمن كاملا مسئول دانست و گفت: ارتش مسئول پيامدهاي وقايعي است كه دامنگير همه مناطق خواهد شد.
همزمان با سقوط ميدان امنيتي الاسير، يكي از پديده هاي پنهان نيز آشكار شد و آن وابستگي الاسير به گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه بود كه هم در لباس ها و هم در مهمات و سلاح هايي كه الاسير در اختيار داشت، قابل شناسايي بود.
با ورود ارتش سوریه به منطقه ميدان امنيتي الاسير، ده ها تن از همراهان او كه شماری از آنان تبعه ديگر كشورهاي عربي و بیگانه بودند، دستگیر شدند و صداي جریان هايي كه تا آخرين لحظات فرارش از او حمايت مي كردند خاموش شد.
ارتش لبنان كه به سبب تجاوزات عناصر اين گروهك جايگاه و قدرت خود را آسيب يافته مي ديد، با ورود به ميدان امنيتي الاسير، آبروي رفته را باز یافت و آزموني بزرگ را پشت سر گذاشت.


11:40          06/25/         ـ26

پربیننده ترین خبرها