گزارشگر صهیونیست: سوریه را با پهپاد زیر نظر داریم

گزارشگر صهیونیست: سوریه را با پهپاد زیر نظر داریم
چهارشنبه 5 تير 1392 - 15:06

گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم با پهپادهای خود اوضاع سوریه را زیر نظر گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "شما را با دوربین‌های جدید اسرائیل در مرزهای شمالی آشنا می کنم. هرمس 900 پهپاد آینده نیروی هوایی اسرائیل است."
وی افزود: "گروههای مسلح سوریه این پهپاد را که در حال اجرای عملیات گشت بر فراز مناطق شمالی سوریه بود، رصد کردند."
این گزارشگر صهیونیست اذعان کرد: " اسرائیل با کمک این پهپاد تحولات سوریه را رصد می کند."
هدایتگر هرمس 900 در اتاق کنترل به گزارشگر کانال ده گفت: "همانطور که ملاحظه می کنید این پهپاد در حال حاضر در ارتفاع 9000 پایی زمین پرواز می کند اما در عین حال تصاویر ویدیویی با کیفیت و وضوح خوبی تهیه کرده است."
سرتیپ احتیاط "شمعون سارید" معاون مدیر کل پهپادها در صنایع جنگی "البیت" اظهار داشت: "هرمس 900 که نوع ارتقا یافته هرمس 450 است می تواند در مسافتهای طولانی پرواز کند و مجهز به سامانه های راداری پیشرفته است. این پهپاد همچنین قادر به انجام عملیات ویژه است و عملکرد آن از طریق اتاق کنترل هدایت می شود."
گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "در حال حاضر این پهپاد در زمنیه های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. و قادر است 40 ساعت در ارتفاع 33 هزار پایی پرواز کند. این پهپاد همچنین ظرفیت حمل 400 کیلو گرم را دارد."
وی مدعی شد: "هرمس 900 می تواند بر فراز آسمان ایران نیز پرواز کند."
این گزارشگر درباره کیفت تصاویر ویدیویی ضبط شده در این پهباد گفت: "کیفیت تصاویر ویدیویی این پهباد عالی است. دروبین های پیشرفته ای هرمس 900 این امکان را میسر می سازند تا این پهپاد در ارتفاعات بسیار بالا و دور از تیررس به فیلم برداری و جمع آوری اطلاعات بپردازد."
سرهنگ احتیاط "دوبی" رئیس بخش پهباد در صنایع جنگی البیت در این باره گفت: "این پهپاد این امکان را به اسرائیل می دهد تا کره زمین را برای مدت طولانی تحت نظر داشته باشد. گزارشهای خبری و اسناد منتشر شده ویکیلیکس درباره عملکرد پهپادهای پیشرفته حاکی است، عملکرد آنها ارتقا یافته تنها در حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات خلاصه نمی شود بلکه این پهپادها با قابلیت حمل موشک می توانند سوژه مورد نظر را هدف قرار دهند."
وی افزود: "با وجود احترامی که برای خلبانان نیروی هوایی قائلم، اما آنچه مسلم است ارتش اسرائیل به تدریج جای خود را به پهپادهای ارتقا یافته می دهد. خلبانان طی 50 سال آینده بجای حضور داخل هواپیما در اتاق کنترل پهپادها را هدایت می کنند."

پربیننده ترین خبرها