محمد مرسی به اشتباهاتش اعتراف کرد

محمد مرسی به اشتباهاتش اعتراف کرد
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 08:24

العالم - محمد مرسی رییس جمهوري مصر در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد ریاست جمهوری خود، با اعتراف به برخي اشتباهاتش در اداره کشور، خواستار تشکيل کميسيون اصلاح قانون اساسي شد و از معترضان خواست مخالفت خود را از طریق قانونی دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم محمد مرسی چند روز مانده تا تظاهرات سراسری مخالفان در سی ژوئن ( نهم تیر) از تشکیل کمیته عالی آشتی ملی شامل نمایندگانی از همه احزاب و گروه های سیاسی فعال در مصر خبر داد.

وی با بیان اینکه سخنان خود را صریح و بی پرده با مردم در میان می گذارد، گفت: من با کمک افراد صادق تلاش هایی کردم، اما برخی از این تلاش ها به اشتباه انجام شده است.

مرسی گفت: من به سهم خود مسئولیت شرایط کنونی را می پذیرم و برای اصلاح آنها تلاش می کنم.

رئیس جمهوری مصردر حالی به اشتباهاتش اعتراف کرد که مشکلات متعدد این کشور در زمینه سیاسی و اقتصادی باعث شده اکثر مخالفان وی را در اداره امور کشور و حل مشکلات ناتوان ببینند و خواستار کناره گیری وی از قدرت شوند.

در حالی که معترضان قرار است در اولین سالگرد به قدرت رسیدن مرسی تظاهراتی با هدف درخواست کناره گیری او از قدرت برگزار کنند، رئیس جمهوری مصر از وزیر کشور خود خواست واحد های ویژه ای برای مقابله با خشونت و جنایت تشکیل دهد.

وی در بیاناتی که به دلجویی از جوانان انقلابی تعبیر می شد، گفت: جوانان کشور به حاشیه رانده شده اند و باید تلاش های آنها در عرصه سیاسی در قالب تشکیل احزاب مورد استفاده قرار گیرد. مرسی برای آرام کردن جوانان معترض، وزرا و استانداران خود را مکلف کرد معاونان خود را از میان جوانان برگزینند.

وی با اشاره به اینکه از روز اول ریاست جمهوری اش با جنگی برای به شکست کشاندن خود مواجه بوده است، گفت: خطر چند قطبی شدن سیاست در مصر، تهدیدی جدید برای دموکراسی این کشور است و با چند قطبی شدن سیاست کشور به سوی ناآرامی و هرج و مرج سوق داده می شود.

مرسی در حالی این سخنان را ایراد کرد که ساعاتی پیش از سخنرانی اش در درگیری های خشونت آمیز میان طرفداران و مخالفان وی 5 نفر کشته و بیش از 230 نفر زخمی شدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها