آماده باش ارتش مصر درآستانه تظاهرات 9تير

آماده باش ارتش مصر درآستانه تظاهرات 9تير
چهارشنبه 5 تير 1392 - 18:45

ارتش مصر در آستانه برگزاری تظاهرات سراسری 30 ژوئن (9 تیر) مخالفان محمد مرسی، رییس جمهوری مصر، از بامداد امروز (چهارشنبه) شروع به استقرار نیروهای خود در همه استان ها برای حفاظت از مراکز دولتی و تأسیسات حساس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرات مخالفان مرسی، زمانی رخ می دهد که مصر درگیر حملات سلفی های تکفیری به شیعیان این کشور است که به کشته شدن چهار تن از شیعیان و مجروح شدن دهها نفر در یکی از روستاهای استان الجیزه منجر شده است.
براساس دستور عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح مصر، حفاظت از تاسیسات این کشور در صورت بروز ناآرامی ها به هنگام برگزاری تظاهرات صورت خواهد گرفت و بر همین اساس قاهره قبل از مناطق دیگر شاهد استقرار نیروهای ارتش بود به این نحو که ارتش خودروهای زرهی و نیروهای خود را در اطراف بانک مرکزی در وسط این شهر مستقر کرده است . 
ارتش در استان اسکندریه تأمین امنیت تأسیسات حساس را به عهده گرفته و نیروها و تانک های خود را در خیابان ها و میادین اصلی شهر اسکندریه مرکز این استان مستقر کرده است .
ارتش در استان الغربیه نیز با هماهنگی فرماندهان محلی طرحی را برای تأمین امنیت تأسیسات حساس و مهم این استان آماده کرده است .
ارتش مصر همچنین نیروهای خود را در اطراف دانشگاه ، شرکت های پالایش نفت ، شرکت برق و ساختمان شبکه 6 تلویزیون و رادیو استان الغربیه مستقر خواهد کرد و امنیت مراکز و مناطق دیگر را نیز به عهده خواهد گرفت .
منبعی نظامی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ارتش نیروهای ویژه خود را در مناطق فعالیت گروه های اغتشاشگر و مسلح مستقر کرده است تا مانع وقوع هر گونه درگیری مسلحانه در تظاهرات روز 30 ژوئن شود .
نیروهای ارتش همچنین از یک هفته پیش تاکنون شروع به استقرار در استان سینای شمالی کرده اند و هم اکنون در چند منطقه حساس و مسیرهای اصلی این استان مستقر شده اند و ایست های بازرسی در خیابان های شهرهای مختلف ایجاد کرده اند و اطراف مراکز دولتی و بانک ها مستقر شده اند.
در شهر رفح در مرز مصر با باریکه غزه نیز حالت  فوق العاده اعلام شده است و نیروهای ارتش مانع انتقال هر گونه کالا و مواد به غزه از طریق تونل ها می شوند . 
اسامه عسکر یکی از فرماندهان محلی استان سوئز مصر نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش در روز 30 ژوئن به حفاظت و تأمین امنیت مراکز دولتی و تظاهرکنندگان خواهند پرداخت .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها