تشدید نافرمانی مدنی و اعتراضها در مصر

تشدید نافرمانی مدنی و اعتراضها در مصر
چهارشنبه 5 تير 1392 - 14:50

العالم، قاهره - عضو جبهه نجات ملي مصر، گفت: ناتوانی محمد مرسی رئیس جمهور مصر در حل مشکلات کشور باعث افزایش نافرمانی مدنی در جامعه شده است.

"جمال زهران" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم گفت: محمد مرسي از زماني كه قدرت را به دست گرفت تنها رئیس جمهور حامیان خود شده است؛ و اخوان المسلمین و رهبر این گروه را مرجع و تكيه گاه خود مي داند به همین دلیل اين رفتار سبب ايجاد شكاف بين او و مردم شده است.

عضو جبهه نجات ملي مصر خاطرنشان کرد: مرسی به این حقیقت که وی رئیس جمهور تمام کشور است، بی توجهی کرده و هر اقدامی که انجام داد باعث تسلط بیشتر اخوان المسلمین بر همه بخش های دولت شد و این روند باعث شد تا وی دیگران را نادیده بگیرد و با کسی غیر از جماعت خود رایزنی نکند.

زهران تأکید کرد: مخالفان در نوامبر گذشته تلاش كردند با او همراه و هماهنگ شوند، اما وي پس از ديدار با شخصیتهایی مثل "محمد البرادعي"، "حمدين صباحي"، "عمرو موسي"، "سيد بدوي" و ديگران با صدور بيانيه قانون اساسي در 21 نوامبر همه را غافلگير كرد و همه فرصت ها و ظرفيت هاي جامعه را براي گفت وگو و حل اختلافات از بين برد.

عضو جبهه نجات ملي مصر گفت: تصمیم هایی که مرسی می گیرد بر اساس منافع ملی نیست و تنها منافع اخوان را در نظر می گیرد؛ نیمی از استاندارانی که وی انتخاب کرده است عضو اخوان المسلمین هستند و  هيچ سابقه و تجربه اجرايي ندارند.

زهران تصريح كرد: افزايش شمار امضا كنندگان فراخوان "نافرماني" نشان دهنده افزایش مخالفان محمد مرسی است، زیرا وی در حل مشکلاتی که وعده داده بود، ناتوان است.

25 - 21:25

پربیننده ترین خبرها