مرسی مخالفان خود را فاسد خواند

مرسی مخالفان خود را فاسد خواند
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 11:26

العالم - رئیس جمهوری مصر روز گذشته ضمن هشدار درباره عواقب کشمکش های سیاسی، معارضان خود را به فساد و خشونت متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد مرسی روز چهارشنبه خواستار تشکیل کمیته عالی آشتی ملی و کمیته ای برای اصلاحات در قانون اساسی متشکل از نمایندگان احزاب شد و گفت: انقلاب باید با تدابیر اصولی با سرعت به پیش برود و اشتباهات موجود برطرف شود.

رئیس جمهوری مصر مخالفان خود را به تلاش برای ناکام گذاشتن دولت متهم کرد و ضمن انتقاد شدید از قضات مخالف، گفت: آنها موجب تخلف در انتخابات سراسری دوران حسنی مبارک شدند.

این سخنان مرسی با واکنش های شدید مخالفان مواجه شد که او را ناتوان در اداره امور کشور و حل مشکلات اساسی مردم می دانند و خواهان کناره گیری وی از قدرت هستند.

با همین هدف مخالفان در اولین سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی در سی ام ژوئن تظاهراتی سراسری برگزار خواهند کرد.

شب گذشته معترضان مصری در میدان التحریر، با پرتاب کفش به سوی تلویزیونی که سخنرانی مرسی را پخش می کرد، خواهان کناره گیری وی از قدرت شدند.

قضات مصری نیز گفتند به اهانت های مرسی پاسخ خواهند داد. " امیرالایوبی"  عضو کمیته قضات جوان و دادستانی کل مصر گفت: قضات مصری به زودی نشستی برای بررسی تشدید مخالفت ها علیه مرسی برگزار خواهند کرد.

بسیاری از شهرهای مصر به عرصه درگیری بین هواداران و مخالفان مرسی تبدیل شده  که در آن چند  شهروند کشته و زخمی شده اند.

صبح روز پنجشنبه هم در اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر درگیری هایی بین دو طرف بوجد آمد که در آن از سلاح گرم نیز استفاده شد و چندین تن زخمی شدند.

 

پربیننده ترین خبرها