بهانۀ جدید آمریکا برای حضور در عراق و لبنان

بهانۀ جدید آمریکا برای حضور در عراق و لبنان
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 21:54

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، یک روز پس از تصدی دوباره این منصب بررسی راه های کمک به نیروهای نظامی و امنیتی عراق و لبنان به منظور "تقویت" آنها را خواستار شد.

 به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال "مارتین دمپسی" در اظهاراتی توصیه کرده که با توجه به پیامدهای جنگ سوریه برای لبنان و تهدیدات سازمان القاعده در عراق، راه های کمک به نیروهای امنیتی و ارتش عراق و لبنان به منظور تحکیم توان نظامی دو کشور، بررسی شود.

به نوشته سایت خبری "سومریه نیوز"، دمپسی تصریح کرده است که این کمک ها شامل اعزام تیم های آموزشی آمریکایی و تسریع روند فروش سلاح به عراق و لبنان است.

از سوی دیگر سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که توصیه های دمپسی پیش از این هم در جلسات هفته های اخیر وی با ستاد مرکزی ارتش آمریکا که با هدف بررسی نحوه مقابله با ناآرامی های فزاینده منطقه برگزار گردید، مطرح شده بود.

خاطرنشان می شود که عراق و لبنان، دو کشور همسایه سوریه، همزمان با افزایش خشونت ها در سوریه و تشدید حملات ارتش این کشور علیه تروریست های مسلح و فرار تروریست ها یا حمله آنان به آن سوی مرزهای سوریه، با مشکلات امنیتی مواجه شده اند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیروز (چهارشنبه) ریاست ژنرال دمپسی بر ستاد مشترک ارتش این کشور را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها