شاباک پشت پرده حضور صهیونیستها در مسجد الاقصی

شاباک پشت پرده حضور صهیونیستها در مسجد الاقصی
شنبه 8 تير 1392 - 12:39

یک خاخام تاکید کرد حضور شهرک نشینان صهیونیست برای انجام مراسم خود در مسجد الاقصی با درخواست شاباک صورت می گیرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یعقوب مادان" خاخام یهودی فاش کرد دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در ورود شهرک نشینان به صحن مسجد الاقصی دست دارد.

مادان افزود: برداشت غلطی در افکار عمومی وجود دارد به طوری که گمان می کنند گروهی از یهودیان برای انجام مراسم دینی (به مسجد الاقصی) می آیند و دستگاههای امنیتی با آنها مبارزه می کنند؛ این در حالی است که واقعیت برعکس است؛ تا جایی که دستگاه اطلاعاتی ما را ترغیب می کند که پی در پی به آنجا برویم.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت، مادان در همایشی برای بحث و بررسی درباره مسئله انجام مراسم یهودیان در صحن مسجد الاقصی و اینکه آیا این کار قانونی است یا خیر، سخن می گفت. وی در میان تعجب حاضران گفت: مسئولان سابق در دستگاه شاباک به او توصیه کردند هر چه سریعتر یهودیان را به مسجد الاقصی «به منظور تقویت حاکمیت اسرائیل در این مکان» ببرد."

وی تأکید کرد که چگونه رئیس "اداره یهودی" شاباک او را به دفترش فراخوانده و توبیخ کرده است زیرا او و دیگر خاخام ها جوانان را برای انجام مراسم به صحن مسجد الاقصی نمی فرستند. او به مادان گفت «اگر یهودیان به صحن مسجد الاقصی نروند اسرائیل سلطه خود را بر این مکان مقدس از دست می دهد». سپس به او گفت «ما در شاباک نیروهای امنیتی زیادی را در صحن و اطراف آن مستقر می کنیم تا امنیت آنها را تضمین کنیم و به کسی اجازه نمی دهیم به شما نزدیک شوند، پس چرا صحن را برای نماز خواندن مسلمانان خالی می گذارید».

خاخام های موافق و مخالف فتواهای ضد و نقیضی صادر کرده اند اما موافقان مورد حمایت مقامات رژیم اشغالگر هستند و اقدامات گسترده ای برای انجام مراسم در صحن مسجد الاقصی انجام می دهند و برای وارد کردن 15 هزار شهرک نشین به صحن مسجد الاقصی در سال جاری برنامه ریزی می کنند.

"محمود ابوعطا" سخنگوی رسانه ای موسسه اوقاف و میراث الاقصی در شهر "ام الفحم" درباره هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی گردشگران خارجی گفت: بخش زیادی از این گردشگران همانند شهرک نشینان با حمایت پلیس اشغالگر وارد مسجد الاقصی می شوند و عمدا به بهانه اینکه صحن مسجد الاقصی جزو اماکن عمومی است حرمت مسجد الاقصی را می شکنند. وی افزود طرح افزایش تعداد نمازگزاران یهودی در صحن مسجد الاقصی زمینه سازی برای درخواست تقسیم الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است.   

ابوعطا با اشاره به تلاش پلیس رژیم اشغالگر برای ورود یهودیان به صحن مسجد الاقصی ، اظهار داشت این نشانه خطرناکی برای آغاز اجرای طرح تقسیم مسجد الاقصی است.

 

پربیننده ترین خبرها