جنبش " تمرد " بحرین اعلام موجودیت کرد

جنبش
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 22:01

العالم - ساعاتی پس از آن که جنبش "تمرد" مصر، محمد مرسی را از قدرت ساقط کرد و تونسی ها هم جنبشی با همین نام تاسیس کردند، جنبش تمرد بحرین نیز از مردم این کشور برای شرکت در تظاهرات 14 آگوست (23 مرداد) دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جنبش " تمرد بحرين" خواستار حضور گسترده مردم در تظاهراتی به مناسبت روز 14 آگوست شد. این روز با استقلال بحرین از استعمار انگليس مصادف است.

جنبش تمرد بحرين در بيانيه شماره "يك" خود در شبكه اجتماعي تويیتر، اعلام کرد: در راه ميهني كه همه فرزندان خود را گردهم آورده است و در راه بحرين؛ كشور عربي مستقلي كه همه به آن تعلق داريم و براي ملتي آزاده كه مي خواهد منبع قدرت و حاكميت و قانونگذاري باشد و در راه تحقق آزادي كه همه بحريني ها به آن چشم دوخته اند و در طول چندین دهه از مبارزه، خون عزيزان خود را در راه آن تقديم كردند؛ روز 14 آگوست سالروز استقلال بحرين از استعمارگري انگليس در سال 1971 را روز آغاز تمرد بحرين اعلام مي كنيم.

این بیانیه می افزاید: در مقابل ظلم و ستم حكومتي كه حقوق شهروندي را زيرپا گذاشته است و براي حفظ منافع خود، تبديل به حكومتي وابسته شد و منابع و ثروت كشور را تحت تصرف مطلق خود درآورده است و در اين راه قوانيني ظالمانه در مصادره حقوق ملت تعيين و تحركات و فعاليتهاي مردمي را محدود كرد، اعلام تمرد مي كنيم. بحرين ميهني آزاد، مستقل، بدون تبعيض و تفرقه، متعلق به همه شهروندان است. حاكميت از آن ملت است و اين مردم هستند كه منبع قدرت به شمار مي آيند و حق دارند تا صلاحيت ها و اختيارات و همه حقوق از دست رفته خود را با راه هاي مسالمت آمیز بازپس گيرند.

در اين بيانيه آمده است كه فراخوان تمرد بحرين در واقع پيامي فراگير براي همه بحريني ها براي يكپارچه كردن صفوف خود و كنارزدن هرگونه اختلاف سياسي و يا ايدئولوژيك و يا ديني در چارچوب ميهن پرستي و حفظ حقوق ملتي است كه بر تحقق آزادي و عزت و كرامت و حاكميت توافق دارد.

جنبش تمرد در بيانيه خود از همه مردم بحرين خواست تا از اين فراخوان حمايت كنند و آن را به عنوان فراخواني كه حامي حقوق و آمال و آرزوهاي آنهاست، در نظر بگيرند تا به هدف خود در برخورداري از كشوري مستقل كه به حقوق بشر و حقوق شهروندي احترام مي گذارد و در آن آزادي و عدالت و كرامت باشد، دست يابند.

پیش از بحرین، مخالفان تونسی هم به تأسی از جنبش تمرد مصر، از تشکیل جنبشی با عنوان تمرد و با هدف سرنگون کردن شورای موسسان که قانون اساسی جدید تونس را تدوین می کند، خبر دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها