کابوس فراموش نشدنی "بنت جبیل"

کابوس فراموش نشدنی
يکشنبه 16 تير 1392 - 12:38

شکست سنگین رژیم صهیونیستی در "بنت جبیل" کابوسی است که همچنان نظامیان این رژیم را دنبال می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم، گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "در هفته سوم جنگ دوم لبنان، تیپ گولانی با فرماندهی یانیف عسور و چتربازان بمنظور اشغال شهر بنت جبیل، راهی این منطقه شدند. در همین راستا مأموریت اشغال مناطق میانی این شهر به گردان 51 واگذار شد. این گردان در منطقه ای محاصره شد و طی این مدت 11 ساعت با نیروهای حزب الله جنگید. این درگیری دشوارترین عملیات ارتش اسرائیل در جنگ دوم لبنان بشمار می رفت."
سرهنگ یانیف عسور فرمانده تیپ گولانی در عملیات بنت جبیل ادعا کرد: "اگر دو فروند تانک در اختیار داشتم، نتیجه عملیات بنت جبیل به نفع ارتش اسرائیل تمام می شد. در عملیات بنت جبیل قربانیان بسیاری داشتیم."
وی ادامه داد: "رویدادها در جنگ غیر قابل پیش بینی است بنابراین اشتباهات بسیاری در جنگ رخ می دهد."
گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "تیپ گولانی به فرماندهی یانیف عسور مانور گسترده ای در شهر شمالی صفد برگزار کرد. عسور این بار اشتباهات گذشته را تکرار نمی کند. وی این بار گردانی از تانکهای زرهی را برای اشغال فرضی صفد بهمراه می برد."
عسور به گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "شهرهای لبنان و شهرهای سوریه با هم شباهت دارند."
گزارشگر کانال ده اظهار داشت: "مهندسان واحد مین زدایی ارتش نیز در مانور تیپ گولانی، مسیر عبور تانکهای اسرائیلی را پاکسازی کردند."

وی افزود: "عسور هزاران تن از نیروهای خود را به وسیله تانک از صفد به ارتفاعات جولان منتقل می کند تا در این منطقه با سیناریوی موشکباران حزب الله روبرو شوند."
این گزارشگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "چشمان فرمانده تیپ گولانی در مانور اخیر بمدت یک هفته رنگ خواب را به خود ندیده است."
گزارشگر صهیونیست گفت: "در حال حاضر حزب الله بزرگترین چالش نظامیان اسرائیلی است.تعیین سرنوشت جنگ در رویارویی با حزب الله دشوار است."
سرتیپ "ایتی فیروف" فرمانده نیروهای پیاده نظام و چتر باز در ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: "ما ارتش را برای شکست دادن حزب الله آماده می سازیم."
وی در پاسخ به سؤال گزارشگر در خصوص جنگ سوم لبنان گفت: "ارتش اسرائیل برای حضور در جنگ سوم لبنان، نسبت به قبل از آمادگی بیشتری برخوردار است. تجهیزات ارتش نیز از جنگ دوم لبنان ( جنگ 33 روزه) بیشتر خواهد بود."
 

پربیننده ترین خبرها