راهپیمایی طرفداران مرسی

راهپیمایی طرفداران مرسی
سه شنبه 18 تير 1392 - 19:43

العالم - گروههای اسلامگرای مصری تا ساعاتی دیگر در راهپیمایی تشییع قربانیان رویدادهای روز دوشنبه در برابر گارد ریاست جمهوری شرکت می کنند.

احمد السیوفی خبرنگار شبکه خبری العالم در قاهره گزارش کرد: جریانهای اسلامگرا با اعلامیه قانون اساسی صادره از سوی ارتش مخالفند.

اعلامیه مزبور شامل 33 ماده است که بر اساس آن مدت دوره انتقالی بیش از 9 ماه نخواهد بود، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در مدت سه ماه برگزار خواهد شد و اوضاع سیاسی آینده مصر ترسیم می شود.

هنوز واکنش صریحی از سوی گروه های مصری به این اعلامیه صورت نگرفته اما جریان اسلامی با آن مخالفت کرده و معتقد است اعلامیه مزبور بخشی از کودتا علیه مشروعیت محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر است لذا بازگشت وی به قدرت را خواستار هستند.

خبرنگار العالم در قاهره افزود: به نظر می رسد قرار بود اعلامیه قانون اساسی مشکلاتی مانند تشکیل کمیته موسسان قانون اساسی، تدوین آن در مدت 90 روز، تشکیل دولت در کوتاه مدت و پاسخ به تمام ابهامهای موجود در این روند را حل کند.  

به گفته وی، رویدادهای خونین اخیر باعث شد شیخ الازهر درخانه خود تحصن کند و جریانها و نیروهای سیاسی حتی گروه های غیرهمسو با اسلامگرایان، موضعی متفاوت نسبت به این مساله اتخاذ کنند.

السیوفی گفت: پیش بینی می شود که شرکت کنندگان در تشییع پیکر کشته شدگان حادثه گارد ریاست جمهوری ، کشتار مردم مصر را محکوم و از السیسی فرمانده ارتش مصر، خروج از صحنه سیاسی و بازگشت مرسی به قدرت را درخواست کنند.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع روز به روز پیچیده تر و مبهم می شود و ممکن است هر لحظه حادثه تازه ای در کشور رخ دهد به ویژه که هواداران مرسی می گویند تا بازگشت وی در صحنه باقی خواهند ماند.
MKH-9-11:37

پربیننده ترین خبرها