تاکسی لندن در لیست کالاهای وارداتی عربستان و امارات

تاکسی لندن در لیست کالاهای وارداتی عربستان و امارات
دوشنبه 24 تير 1392 - 11:03

عربستان سعودی و امارات قصد دارند از انگلیس "تاکسی لندن" وارد کنند؛ این خبر درحالی از پایتخت انگلیس منتشر می شود که اخیرا رسانه ها از تکاپوی مسئولان سعودی برای خرید تجهیزات نظامی جدید پرده برداشته اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم شرکت "تاکسی لندن" اعلام کرد که قرار است 600 خودروی سواری مدل بالای مشکی رنگ را به عربستان و امارات تحویل دهد.
تاکسی لندن با اعلام این خبر در سایت خود افزود: شرکت عربستانی قبلا درخواست 200 خودرو با رنگ های متفاوت را داده بود، و سپس متقاضی خرید 200 خودروی مشکی رنگ دیگر شد.
این شرکت همچنین از تحویل 200 خوردوی مشابه به یک شرکت اماراتی خبر داد که قرار است به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرد.
شرکت تاکسی لندن جزئیات مالی مربوط به ارزش این معامله ها را اعلام نکرده است.

این خبر درحالی منتشر می شود که روزنامه "بیلد آم زونتاج" چاپ آلمان در شماره روز یک شنبه خود از تلاش عربستان سعودی برای خرید 800 تانک "لئوپارد" خبر داد.

روزنامه آلمانی "هاندلسبلات" نیز جمعه گذشته با اشاره به بی نتیجه ماندن تلاشها برای فروش 270 تانک "لئوپارد" به عربستان، از تلاش سعودی ها برای دستیابی به توافق با شرکت ژنرال دینامیکس آمریکایی برای واردات تانک های ام.1 خبر داد.

گزارش ها درباره صادرات سلاح به کشورهایی مانند عربستان همواره با اعتراضات گسترده همراه می شود، به ویژه اینکه مسئولان سعودی سابقه بدی در استفاده از تانک ها و تجهیزات نظامی خود برای فرونشاندن انقلاب بحرین و سرکوب اعتراضها در عربستان دارند.

پربیننده ترین خبرها