نقش گروه اخوان المسلمين در حملات سينای مصر

نقش گروه اخوان المسلمين در حملات سينای مصر
سه شنبه 25 تير 1392 - 11:39

پايگاه خبری "العرب"به نقل ازمنابع آگاه اعلام كرد: گروه اخوان المسلمين پس از بركناری محمد مرسی، رئيس جمهوری مخلوع مصر، با حملات پی در پی در سينا كه هدف از آن مختل كردن فعاليت نيروهای نظامی است، در صدد اجرای طرح بحران است .

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، برخي منابع امنيتي نيز اعلام كردند كه نتيجه تحقيقات بيانگر ارتباط ميان حملات به نيروهاي امنيتي و نظامي و شليك گلوله به اتوبوس حامل كارگران در استان شمال سينا است.
ارتش مصرنيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: گروهي تروريستي در صدد هدف قرار دادن خودرويي وابسته به پليس بود كه  اشتباهي به اتوبوس حامل كارگران شليك كرد.
گفتني است گروه هاي تندرو اسلام گرا كه در شمال سينا متمركز هستند، از زمان بركناري مرسي حملات خود را به ارتش و پليس افزايش داده و تقريبا هر روزبه مراكز ايست بازرسي و ديگر اهداف حمله مي كنند كه تاكنون دستكم 13 كشته و دهها مجروح بر جاي گذاشته است.
اين منابع افزودند: رهبران اخوان در نشستي كه در نزديكي محل تحصن در ميدان رابعه العدويه برگزار كردند، تصميمات سريعي مبني بر افزايش آشوب ها و اعتراضها براي به چالش كشيدن شرايط كلي وممانعت از اقدام شوراي نظامي در به رسميت شناختن تغييرات سي ام ژوئن (انقلاب عليه مرسي و بركناري وي) از سوي محافل بين المللي كه تاكنون مورد قبول اروپا، امريكا و كشورهاي عربي واقع شده، اتخاذ كردند.
 گفتني است رهبر معنوي گروه اخوان المسلمين از بيم ترور شدن در نشست حضور نداشت و عصام العريان، محمد البلطاجي، صفوت حجازي و برخي  از رهبران جماعت اسلامي در آن شركت كردند.
اين منابع اعلام كردند، اخوان درصدد است با استفاده از ماه رمضان، احساسات طرفداران خود و افراد وابسته به ديگر گروه هاي اسلامي موجود در ميدان رابعه العدويه را براي اجراي جزييات طرح خود، تهييج كند.
منابع مزبور، برجسته ترين اين اقدامات را افزايش عمليات مسلحانه در سينا ضد يگان ها و كمين هاي ارتش و پليس، استفاده از روابط  حماس در منطقه تا حد امكان و به كار گرفتن عناصري كه ديدگاه هايي شبيه به القاعده داشته و كينه خاصي از ارتش مصر در دل دارند، برشمردند.
گفتني است حماس چندين هفته پيش با پادرمياني توانست هفت سرباز مصري را آزاد كند كه اين مساله بيانگر عمق روابط اين جنبش با گروه هاي مسلح غير قانوني در صحرای سینا است.
رهبران اخوان و هم پيمانانش در نشست رابعه العدويه خواستار به كارگيري جنبش حماس و دعوت از كارشناسان شاخه نظامي گردان هاي القسام براي آموزش جوانان تحصن كننده در ميدان رابعه العدويه در ساختن مواد منفجره شدند.

پربیننده ترین خبرها