افزایش فشارهای آمریکا بر اعراب و تشکیلات خودگردان

افزایش فشارهای آمریکا بر اعراب و تشکیلات خودگردان
چهارشنبه 26 تير 1392 - 14:53

العالم،بیروت - عضو دفتر سياسي «جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين» دور جديد سفر وزير خارجه آمريكا به منطقه را تلاش براي اعمال فشارهاي بيشتر بر تشکیلات خودگردان و اعراب برای پذیرش شروط رژیم صهیونیستی دانست.

«علي فيصل» روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اعمال فشار جان کری وزير خارجه آمريكا درباره موضوع فلسطین در سفرهایش به منطقه گفت: جان كري در همه اين سفرها، فلسطيني ها را برای همکاری با (رژیم) اسرائیل تحت فشار قرارداده است.

علی فیصل ادامه داد : تضمينی که آمریکا به فلسطینی ها داده درباره تبادل اراضی بر اساس مرزهاي سال 1967 است، و به (رژیم) اسرائیل تضمين داده است که ماهيت يهودي اين رژيم به رسمیت شناخته شود اما دشوار است که فلسطيني ها چنين معادله اي را بپذيرند.

علي فيصل افزود: فلسطيني ها درباره پيش شرط هاي آغاز مذاكرات مبتني بر مخالفت كامل شهرك سازي و آزادي اسرا اجماع دارند اما نگرانی هایی درباره فشارهاي جان كري به برخي از وزرای خارجه كشورهاي عربي و فشار واشنگتن بر فلسطين برای اعمال نفوذ بر این پیش شرط ها وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: اخیرا يكي از مسئولان تشكيلات خودگردان  با نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار كرده است که این دیدارهيچ توجيهي ندارد و سبب افزايش فشارها بر طرف فلسطيني شده است.

17-19:07

پربیننده ترین خبرها