گزارش خبرنگار:

ارتش مصر 36تونل فلسطینیان را کشف و منهدم کرد

ارتش مصر 36تونل فلسطینیان را کشف و منهدم کرد
پنج‌شنبه 27 تير 1392 - 17:34

نیروهای امنیتی و ارتش مصر، در مرز مصر و باریکه غزه در منطقه رفح، 36 تونل مخفی کشف کردند که از آن ها برای انتقال سوخت استفاده می شد.

"صفاء صابر" خبرنگار العالم روز پنج شنبه گزارش داد، استان شمال سینا عرصه درگیری خونین میان عناصر مسلح ناشناس با صورت های پوشیده و عناصر تروریست از یک سو و نیروهای مسلح و امنیتی مصری از سوی دیگر است. عناصر مسلح دیروز به پایگاه نظامی الشیخ زوید و منطقه العریش حمله کردند و حمله دیگری نیز به پایگاه های امنیتی در مسیر فرودگاه العریش صورت گرفت که در این حملات سه تن از نیروهای مصری کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی مصر، به منظور مقابله با عناصر مسلح، زره پوش های نظامی و یگان های مبارزه با تروریسم را به منطقه سینا اعزام کردند.

در این میان مسئولان مصری از کشف 36 دهانه تونل در منطقه مرزی رفح خبر دادند که از آن برای قاچاق گازوئیل به غزه استفاده می شود، این تونل ها پس از کشف و شناسایی، توسط نیروهای مصری تخریب شد.

خبرنگار العالم تاکید کرد که مسئولان مصری امروز مرز رفح را طبق روال ماه گذشته از ساعت 10 تا 14 گشودند و برای فلسطینی هایی که در انتظار عبور از مرز در منطقه مرزی به سر می برند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، نیروی هوایی مصر برای تامین امنیت سینا، جنگنده های خود را اعزام کرده و دیروز چندین نشست امنیتی با حضور فرماندهان امنیتی شمال سینا برگزار کردند.

به گفته خبرنگار العالم، در این نشست ها، برای مبارزه با گروه های تروریست و ناشناس و سرکوب عناصری که به پایگاه های نظامی و غیرنظامیان در مناطق التوما، العجره، جبل الحلال حمله می کنند، طرح های عملیاتی و نقش های جنگی مورد بررسی و برای اجرا در دستور کار قرار گرفت.

18-11:37
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها