شش مرحله برای تصرف سینا توسط القاعده

شش مرحله برای تصرف سینا توسط القاعده
چهارشنبه 26 تير 1392 - 22:30

یکی از سرکردگان گروه های مسلح درمنطقه سینای مصر از طرح این گروه برای اعلام منطقه سینا به عنوان "امارت اسلامی" طی یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این طرح از سوی گروه های طرفدار تشکیلات القاعده تهیه و تنظیم شده و به گفته این سرکرده، این طرح از دیروز آغاز شده و انقلاب 25 ژانویه و حوادث اخیر در مصر، زمینه اجرای این طرح را فراهم کرده است.

این عضو ارشد جریان سلفی که خواست نامش فاش نشود، درگفتگو با الشروق گفت طرح اعلام "امارت اسلامی" در منطقه سینا، 6 مرحله دارد که برخی از مراحل آن آغاز شده و برخی دیگر نیز به زودی به اجرا درمی آید.

وی خاطرنشان کرد اولین مرحله از این طرح با حمله به بخش های پلیس مصر در سینا آغاز شد ؛ اما دولت با قاطعیت با این حملات برخورد کرد و برخی از اهالی این منطقه را به شیوه نیروهای امنیتی رژیم مبارک به طور کورکورانه بازداشت کرد.

به گفته این سرکرده تروریست، گام دوم حمله به نیروهای پلیس و اجرای چندین عملیات و ترور بسیاری از آنان، تیراندازی به سوی پایگاه های نیروهای امنیت مرکزی و ربودن نیروهای پلیس است؛ همان اقدامی که یک ماه پیش انجام شد و طی آن هفت نفر از نظامیان مصری ربوده شدند.

گام سوم، حمله و تیراندازی به نیروهای ارتش است که نمی خواهیم خیلی وارد این بحث شویم؛ اما عمليات ارتش در برهه گذشته، با تخریب تونل ها و استفاده از بالگردهای اپاچی در یورش های خود طی روزهای گذشته، خشونت آمیز توصیف شده است.

گام چهارم این طرح، حمله به مسیحیان است، به طوری که یک کشیش مسیحی در عملیاتی که با هدف گسترش فتنه طایفه ای و برهم زدن ثبات در منطقه سینا اجرا شد، کشته شد.
گام پنجم این طرح، حمله به غیرنظامیان است، از جمله موارد آن می توان به حمله به کارگران کارخانه سیمان اشاره کرد.

وی افزود این مرحله از خطرناک ترین مراحل اجرای این طرح است که با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان اجرا می شود.

به گفته این سرکرده گروهک تروریستی فعال در صحرای سینا، گام ششم و آخرین گام، ارتکاب جنایت هایی در ارتباط با ربودن برخی از شخصیت ها یا شهروندان و نیز حملات راکتی و خمپاره ای به مناطقی در سینا است.

وی ادامه داد" تداوم عملیات ارتش و پلیس مصر در حمله راکتی ازطریق بالگردهای جنگنده آپاچی به خودروهایی که شبانه حرکت می کنند، پیامدهای خطرناک به ویژه برای جهان ِ بسته بدوی ها دارد و می تواند امنیت و ثبات راه ها را برهم زند.
وی تصریح کرد بسیاری از عناصر جهادی و سلفی که از زندان آزاده شده و با سازمان های جهادی خارجی و داخلی در ارتباط هستند، دراین حملات شرکت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها